Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fKDC
Napisano

Witam.

Jak widać jestem nowy więc przepraszam jeżeli wpisałem to w niewłaściwy dział.

 

Chiałbym zacząć zabawe z grafiką 3D (studiuje informatykę ale dopiero pierwszy rok) ale nie bardzo wiem od czego zacząć.

Który program wybrać na początek(czy są jakies równie dobre darmowe programy)? Czy znajde do niego jakieś darmowe pomoce typu ebook-i i gdzie?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z darmowych może cię zainteresować Blender oraz Maya PLE (to jest program komercyjny, ale wersja PLE jest bezpłatna, tylko ma znak wodny w viewporcie i na renderach).

 

Wątek był już powtarzany wiele razy - na przyszłość szukaj, zanim założysz nowy topic.

Gość fKDC
Napisano
ma znak wodny w viewporcie i na renderach

 

czy to znaczy że na ostatecznym "dziele" bedzie znak wodny czy tylko w trakcie tworzenia a na końcu bedzie dobrze ?

Napisano

serwusik:)

szkoda czasu - bierz sie za maxa -najszybciej i najtaniej. dodatkowo najwiekszy support w postaci userow roznych for. :)

(to rada ode mnie - wiec nie krzyczcie na mnie :) ) - ktos chce to podwazyc to chetnie poslucham argumentow :) - moze mnie tez ktos przekona :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
szkoda czasu - bierz sie za maxa -najszybciej i najtaniej

 

Najszybciej - ok, faktycznie najwięcej materiałów. Najtaniej - za legalną wersję to chyba nie bardzo...

Napisano

serwusik:)

oczywiscie , że najtaniej. :)

"Taniość" - to nie tylko cena u dilera. Za stary jestem i za wiele lat w tym siedze, zeby to pojmować

tak prostoliniowo. Taniość to czas w jakim zacznie sie zarabiac kase , i czas jaki trzeba poświecić na nauke.

Na maxie jest najwiekszy support w postaci uzytkowników, materiałów itp - a to gwarantuje skrócenie drogi do otrzymania

odpowiedzie na pytanie , gdy sie czegos nie wie.

Na majce siedziałem 2 lata - nie jest to więc moje gdybanie. Mam świadomośc tego , co pisze :) - jeli są kontrargumenty to chętnie je poznam :).

A cena ? - że tych 13 tysiecy pln ? - o ot chodzi ??? a niech sobie będzie i 20. Po pierwsze Discreet przymyka oczy i daje produkt w postaci

w pełni funkcjonalnego triala ( w maya tego nie ma) - mozna na nim swobodnie pracowac. Po drugie od studentow nikt nie wymaga zeby kupowali profesjonalny soft.

(dlatego moga sobie leciec na trialach ). Po trzecie pelną wersje kupuja ludzie zajmujacy sie tym profesjonalnie - a Oni są w stanie spłacac ten soft w postaci rat. leasingu itp.

I najwazniejsze - najtaniej, bo w wielu kwestiach najłatwiej. Znam oczywiscie argumenty za majką ( sam je na sobie przecwiczyłem). Liczy sie takze cena

jaka trzeba placic za nauke (na calym swiecie takie szkolenia sie kupuje i sa drogie) - w polsce trzeba sie uczyc samemu - a na majeczke trudniej znalezc nauczyciela.

To tak, jak z windowsami - uwazam ze uzywanie windowsa jest w polsce najtanszym rozwiazaniem - szybko, sprawnie , duzo softu. Pomijam oczywiscie skrajne przypadki, gdy ktos jest np. informatykiem i sie "wychowal " na linuksie.

 

Sama , goła cena softu jest tu chyba najtańszą składową. Wiem to sam po sobie :)- To tak samo , jak z nauka - dziś wiem , ze najlepsze co bym mógł zrobic tych kilka lat temu , to wziac kredyt, z 10 - 20 tysiecy i wykupic sobie szkolenie u profesjonalistu z grafiki 3D. Pozornie byłoby drozej niz wlasna nauka z tutkow, ale

finalnie pozwala szybciej i sprawniej generowac duze zyski.

 

 

Teoretycznie najtaniej byloby przesiasc sie na xsi - i wielu ludzi to robi - wazny jest jednak czas poswiecony na rozgryzanie softu, a potem czas, az sie zlowiek w takim sofcie poczuje "jak ryba w wodzie". Ucznia gimnazjum szokuje cena - i mysli 14 tysiecy za maxa to wiecej, niz 8 tys za majke - ale to nie do konca jest tak. :)

I wlasnie uwazam ze to taniej :) (pomimo, ze wydaje sie drozej).

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Gość bl0ndynek
Napisano

Czy na wersji trial można wykonywać komercyjne projekty ??

Napisano

Łatwość obsługi i szybkość nauczenia się softu to sprawa indywidualna. Nie wiem dlaczego twierdzisz, że maxa można się szybciej nauczyć niż Maya.

Przecież wystarczy przeczytać dokumentację i wszystko jasne. :)

Jeśli chodzi o materiały do nauki - są tutki dołączone do softu, Learning Maya. I w sumie wystarczy. Jest jeszcze CGtalk, a to skarbnica wiedzy bez dna :]

 

Nie wiem jak jest z XSI, ale podejrzewam, że podobnie jak z maxem czy Maya.

Napisano

łatwiej mu bedzie zapoznac kolege znajacego maxa niz maye (statystycznie biorąc) a tak sie najlepiej uczy:) - pozatym przerzucenie sie potem na mayke to dwa tygodnie wiec niema co dramatyzowac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności