TakiTamek Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 Własnie robie tutoriala ze strony http://www.highend3d.com/maya/tutorials/modeling/polygon/239-3.html, napotkałem w nim na polecenie: Ok, select your shaft, and go into the rendering section, lighting/shading>assign new material>Dgs_material; niestety w mojej mayce 7 w zakładce assign new material nie ma pozycji Dgs_material. Mam wgrać jakiegoś plugina czy poprostu w 7 jest jakiś odpowiednik tej opcji?
piotrek Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=24058 po tym zabiegu powinna być ta opcja.
mathix Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 Tak z własnego doświadczenia to polecam wpierw tworzyć Mayowe materiały, a dopiero później podpinać do ich shading group shadery mentala. Raz, że wygodniejsze, bo można sobie ustawić kolor wyświetlania we viewporcie, to jeszcze pozwala uniknąć pewnych "losowych" błędów. Wiele razy przy materiałach mentala nałożonych bezpośrednio na obiekty, pojawiały mi się jakieś problemy z renderingiem spowodowane nie wiadomo czym.
TakiTamek Napisano 15 Luty 2006 Autor Napisano 15 Luty 2006 mam natomiast kolejny banalny problem :P. Otóż mam zamiar skupić się raczej na nauce animacji, czy będzie więc mi potrzebny mental ray? Nie ma tam do wyboru avi. W jaki więc sposób przy innych ustawieniach, które umożliwiają zgrywanie animacji w formacie avi mogę stworzyć materiały takie jak metal, plastik itd.?
mathix Napisano 15 Luty 2006 Napisano 15 Luty 2006 Zapomnij o renderingu do avi. Renderujesz klatki do targi, albo innego formatu graficznego o bezstratnej kompresji (albo bez kompresji). Później łaczysz je jakimś programem do compositingu, montażu, albo np. VirtualDubem (jest darmowy). Dopiero przy eksporcie z VirtualDuba ustawiasz parametry kodeka i kompresujesz film. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Czasem może wystąpic problem podczas renderingu - zwieszka kompa, awaria prądu. Renderując do sekwencji obrazów unikniesz powtarzania całego procesu. Poza tym masz możliwość eksperymentowania z ustawieniami kompresji, bez konieczności długiego czekania na wynik. Inną ważną sprawą jest to, że programy do compositingu nie kochają wszystkich kodeków filmów, a z sekwencją obrazów każdy sobie poradzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się