Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak z własnego doświadczenia to polecam wpierw tworzyć Mayowe materiały, a dopiero później podpinać do ich shading group shadery mentala. Raz, że wygodniejsze, bo można sobie ustawić kolor wyświetlania we viewporcie, to jeszcze pozwala uniknąć pewnych "losowych" błędów. Wiele razy przy materiałach mentala nałożonych bezpośrednio na obiekty, pojawiały mi się jakieś problemy z renderingiem spowodowane nie wiadomo czym.

Napisano

mam natomiast kolejny banalny problem :P.

Otóż mam zamiar skupić się raczej na nauce animacji, czy będzie więc mi potrzebny mental ray? Nie ma tam do wyboru avi. W jaki więc sposób przy innych ustawieniach, które umożliwiają zgrywanie animacji w formacie avi mogę stworzyć materiały takie jak metal, plastik itd.?

Napisano

Zapomnij o renderingu do avi. Renderujesz klatki do targi, albo innego formatu graficznego o bezstratnej kompresji (albo bez kompresji). Później łaczysz je jakimś programem do compositingu, montażu, albo np. VirtualDubem (jest darmowy). Dopiero przy eksporcie z VirtualDuba ustawiasz parametry kodeka i kompresujesz film.

 

Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Czasem może wystąpic problem podczas renderingu - zwieszka kompa, awaria prądu. Renderując do sekwencji obrazów unikniesz powtarzania całego procesu. Poza tym masz możliwość eksperymentowania z ustawieniami kompresji, bez konieczności długiego czekania na wynik. Inną ważną sprawą jest to, że programy do compositingu nie kochają wszystkich kodeków filmów, a z sekwencją obrazów każdy sobie poradzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności