Maceo Napisano 15 Luty 2006 Napisano 15 Luty 2006 http://67.15.36.49/team/Tutorials/julian_sarmiento_carmod/carmodel_part1_01.asp Robię tego tutka i zatrzymałem się na 5: Boundary . Nie mogę uzyskać tak ładnej i równej powierzchni. Jak zrobić żeby po wybraniu boundary było 10x5 isopharm zamiast jakiejś dziwnej liczby? Od czego to zależy wogóle?
mathix Napisano 15 Luty 2006 Napisano 15 Luty 2006 Krzywe które są naprzeciwko siebie muszą mieć tyle samo punktów kontrolnych. Aby to poprawić musisz przebudować krzywe za pomocą Edit Curves > Rebuild Curve. Jeśli powierzchnia jest nierówna to możesz sobie też trochę pomóc rozdzielając ją w miejscu gdzie są zakrzywienia i łacząc dwie nowopowstałe powierzchnie spowrotem, przy zaznaczonej opcji blend.
Maceo Napisano 15 Luty 2006 Autor Napisano 15 Luty 2006 No dobra. Działa. Wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. W rebuild Curve wybieram 10 spans. No i wyrzuca mi 11 (czy 12) control vertexów + jeden u-shaped i jeden o-shaped (czyli 2 pierwsze). No i nawet liczba "przerw między nimi" wynosi 11. I dlaczego jak robię to boundary to liczba "prostokątów" się zgadza i wychodzi powierzchnia podzielona na 10 części ?! Skąd ta rozbierzność.
morfi Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 No właśnie po co są te dwa pierwsze Vertexy na krzywej?
-=fox=- Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 Kwadratowy CV oznacza poczatek krzywej, a CV w ksztalcie U pokazuje kierunek U na krzywej. Jezeli krzywa jest n tego stopnia, to pierwsze n+1 CV tworza pierwszy span, dlatego po i przed boundary liczna spanow sie zgadza. Po prostu pierwszy span ma zwykle kilka CV.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się