Jump to content

Featured Replies

  • Replies 4
  • Views 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Krzywe które są naprzeciwko siebie muszą mieć tyle samo punktów kontrolnych. Aby to poprawić musisz przebudować krzywe za pomocą Edit Curves > Rebuild Curve. Jeśli powierzchnia jest nierówna to możesz sobie też trochę pomóc rozdzielając ją w miejscu gdzie są zakrzywienia i łacząc dwie nowopowstałe powierzchnie spowrotem, przy zaznaczonej opcji blend.

  • Author

No dobra. Działa. Wielkie dzięki.

Mam jeszcze jedno pytanie. W rebuild Curve wybieram 10 spans. No i wyrzuca mi 11 (czy 12) control vertexów + jeden u-shaped i jeden o-shaped (czyli 2 pierwsze). No i nawet liczba "przerw między nimi" wynosi 11. I dlaczego jak robię to boundary to liczba "prostokątów" się zgadza i wychodzi powierzchnia podzielona na 10 części ?! Skąd ta rozbierzność.

No właśnie po co są te dwa pierwsze Vertexy na krzywej?

Kwadratowy CV oznacza poczatek krzywej, a CV w ksztalcie U pokazuje kierunek U na krzywej. Jezeli krzywa jest n tego stopnia, to pierwsze n+1 CV tworza pierwszy span, dlatego po i przed boundary liczna spanow sie zgadza. Po prostu pierwszy span ma zwykle kilka CV.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy