Posted February 15, 200619 yr http://67.15.36.49/team/Tutorials/julian_sarmiento_carmod/carmodel_part1_01.asp Robię tego tutka i zatrzymałem się na 5: Boundary . Nie mogę uzyskać tak ładnej i równej powierzchni. Jak zrobić żeby po wybraniu boundary było 10x5 isopharm zamiast jakiejś dziwnej liczby? Od czego to zależy wogóle?
February 15, 200619 yr Krzywe które są naprzeciwko siebie muszą mieć tyle samo punktów kontrolnych. Aby to poprawić musisz przebudować krzywe za pomocą Edit Curves > Rebuild Curve. Jeśli powierzchnia jest nierówna to możesz sobie też trochę pomóc rozdzielając ją w miejscu gdzie są zakrzywienia i łacząc dwie nowopowstałe powierzchnie spowrotem, przy zaznaczonej opcji blend.
February 15, 200619 yr Author No dobra. Działa. Wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. W rebuild Curve wybieram 10 spans. No i wyrzuca mi 11 (czy 12) control vertexów + jeden u-shaped i jeden o-shaped (czyli 2 pierwsze). No i nawet liczba "przerw między nimi" wynosi 11. I dlaczego jak robię to boundary to liczba "prostokątów" się zgadza i wychodzi powierzchnia podzielona na 10 części ?! Skąd ta rozbierzność.
April 24, 200619 yr Kwadratowy CV oznacza poczatek krzywej, a CV w ksztalcie U pokazuje kierunek U na krzywej. Jezeli krzywa jest n tego stopnia, to pierwsze n+1 CV tworza pierwszy span, dlatego po i przed boundary liczna spanow sie zgadza. Po prostu pierwszy span ma zwykle kilka CV.
Create an account or sign in to comment