marcin13 Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 mam problem z modelem wanny ktory zassalem ze strony kola, po importowaniu w maxsie wyglada tak http://img49.imageshack.us/my.php?image=ad4ze.jpg brakuje kilku czesci :/, to samo dzieje sie gdy zaimportuje model dwg lub dxf i nie wiem w czym problem. Uzywam maxa 5, moze przyczyna jest to, ze modele moga byc zapisane sa pod nowsza wersje 3ds?
streaker Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 najprostsza metoda -> materiał z włączoną opcją 2sided
Jaros Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 Jeżeli pomogła to znaczy, że niektóre polygony były odwrócone normalnymi do wewnątrz modelu. Znacznie mniej kosztownym (chodzi o czas renderingu) rozwiązaniem jest użycie modyfikatora Normal.
marcin13 Napisano 20 Luty 2006 Autor Napisano 20 Luty 2006 modyfikator normal odwrocil caly model, tzn pokazal niewidoczne elementy i ukryl te ktore wczesniej bylo widac
Dabrow Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 w panelu modyfikacji zaznacz "show normals" - potem sobie wybiera przez smoothing groups poszczególne zestawy poligonów i dajesz niżej unify normals (albo jakoś tak) a potem "flip" - kilka takich akcji i masz pięknie poustawiany model i wszystkie normalne skierowane na zewnątrz... PS. Opis może być niedokładny bo nie mam jak sprawdzić - maxa nie mam przy sobie.
Jaros Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 modyfikator normal odwrocil caly model, tzn pokazal niewidoczne elementy i ukryl te ktore wczesniej bylo widac Mylisz się bardzo. Modyfikator Normal, oprócz opcji Flip Normals (która właśnie odwraca normalne) ma także opcję Unify Normals, która została wprowadzona właśnie po to, by sobie radzić z takimi przypadkami, jak niewłaściwa orientacja normalnych po imporcie - co zresztą jest napisane w helpie maxa.
Dabrow Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 Ha - to co napisałem wygląda tak: jak masz zaimportowaną geometrię, to powinna być "editable mesh", wybierasz sobie w "poligons", zaznaczasz "show normals", kolejny krok to zaznaczenie odwróconych poligonów, następnie trochę niżej masz roletkę "surface properties" i pole "normals"... tam wybierasz flip i po zawodach.. jak masz ich dużo to w zaznaczaniu obróconych pomaga "smoothing group".... Tyle - dojdziesz do reszty sam (-;
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się