Skocz do zawartości

3ds problem z modelem


marcin13

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z modelem wanny ktory zassalem ze strony kola, po importowaniu w maxsie wyglada tak http://img49.imageshack.us/my.php?image=ad4ze.jpg

brakuje kilku czesci :/, to samo dzieje sie gdy zaimportuje model dwg lub dxf i nie wiem w czym problem. Uzywam maxa 5, moze przyczyna jest to, ze modele moga byc zapisane sa pod nowsza wersje 3ds?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeżeli pomogła to znaczy, że niektóre polygony były odwrócone normalnymi do wewnątrz modelu. Znacznie mniej kosztownym (chodzi o czas renderingu) rozwiązaniem jest użycie modyfikatora Normal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w panelu modyfikacji zaznacz "show normals" - potem sobie wybiera przez smoothing groups poszczególne zestawy poligonów i dajesz niżej unify normals (albo jakoś tak) a potem "flip" - kilka takich akcji i masz pięknie poustawiany model i wszystkie normalne skierowane na zewnątrz...

PS. Opis może być niedokładny bo nie mam jak sprawdzić - maxa nie mam przy sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modyfikator normal odwrocil caly model, tzn pokazal niewidoczne elementy i ukryl te ktore wczesniej bylo widac

 

Mylisz się bardzo. Modyfikator Normal, oprócz opcji Flip Normals (która właśnie odwraca normalne) ma także opcję Unify Normals, która została wprowadzona właśnie po to, by sobie radzić z takimi przypadkami, jak niewłaściwa orientacja normalnych po imporcie - co zresztą jest napisane w helpie maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha - to co napisałem wygląda tak: jak masz zaimportowaną geometrię, to powinna być "editable mesh", wybierasz sobie w "poligons", zaznaczasz "show normals", kolejny krok to zaznaczenie odwróconych poligonów, następnie trochę niżej masz roletkę "surface properties" i pole "normals"... tam wybierasz flip i po zawodach.. jak masz ich dużo to w zaznaczaniu obróconych pomaga "smoothing group".... Tyle - dojdziesz do reszty sam (-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności