kuba_333 Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Być może jest to pytanie banalne ale ja nie wiem jak to zrobić. Czyli snapować verteksy krawędzi walca Nurbs. Czy mógłby ktoś pomóc początkującemu?
Bilay Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Na dobry początek polecam >>> www.3d-palace.com, np. Maya 5 - The complete Modelling Basics A co do rozwiązania Twojego problemu: - prawy M.Click na walcu - control vertex - zaznaczasz vertex i przesuwasz go z wciśniętym klawiszem "v" do sąsiada (patrz obrazek) Pozdrawiam
piotrek Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Dugą metodą, bardzo przeze nie lubianą, jest, mając zaznaczony CV i wciśnięty klawisz V, kliknięcie środkowym mausebuttonem na docelowy CV. Oczywiście efekt jest ten sam, co w przypadku sposobu Bilay. 1
kuba_333 Napisano 22 Luty 2006 Autor Napisano 22 Luty 2006 Chodziło mi o jednoczesnym snapowaniu wszystkich vertexów w celu zamknięcia walca. Widzialem coś takiego w tutorialu Alexa Alvareza (organic modeling) ale nie było to wyjaśnione - widocznie jest to oczywiste. Na czym polega funkcja Bilay?
Bilay Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Preferuje poly modeling. Używam CPS Tools 3.0 (Connect Poly Shape) i dla obiektów "poly" używam funkcji "polyMergeVertex -d 0,2 -ch 1" - gdzie wartość "0,2" określa minimalną odległość między vertexami aby je połączyć. Hmm na Twoim miejscu wyprowadziłbym bryłę do czegoś pośrodku Twoich oczekiwań i przekonwertował ją na poly. (obrazek) 1 - poly 2 - nurbs 3 - nurbs to poly Modify > Convert > NURBS to Polygons Może to okaże się pomocne: NURBS to Polygons
xeav Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 zmegruj wszystkie ertexy poleceniem "edit poly>merge verts" lub jeśli chcesz zamknąc walec użyj "edit polys> cap hole"
kuba_333 Napisano 22 Luty 2006 Autor Napisano 22 Luty 2006 Walec jest NURBS a nie poly i tak musi zostać... Nikt nie wie jak to zrobić???:(
piotrek Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Chodzi o coś takiego? Przechodzisz na poziom isoparm, zaznaczasz tą na krawędzi i wybierasz Surafaces->Planar. Można także to zrobić na etapie tworzenia cylindra: Create -> NURBS Primitives -> Cylinder -> Options i zaznaczyć caps: Top (góra), bottom(dół) lub both. Jeśli to nie to, opisz dokładniej swój problem. EDIT: A może o takie coś chodzi?
kuba_333 Napisano 22 Luty 2006 Autor Napisano 22 Luty 2006 Dokładnie chodzi o ten drugi przypadek. Jak to zrobić jednym poleceniem???
piotrek Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 zaznacz CV które chcesz połaczyć i w command line wpisz: scale 0 1 0
kuba_333 Napisano 23 Luty 2006 Autor Napisano 23 Luty 2006 O to właśnie chodziło :) . Wielkie dzięki.
kuba_333 Napisano 23 Luty 2006 Autor Napisano 23 Luty 2006 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest mozliwość utworzenia z izoparmy CV Curve?
dcm_Marecheq Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 Wie ktoś może jak zrzutować vertexa na płaszczyznę? Mam zaznaczonego vertexa i chcę żeby był na jednej płaczczyźnie z trzema innymi vertexami.
piotrek Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 Te wszystkie cztery vertexy tworzą jeden polygon?
dcm_Marecheq Napisano 27 Luty 2006 Napisano 27 Luty 2006 Tak, tworzą, ale chętnie dowiedziałbym się jak zrzutować vertex który jest zupełnie gdzieś dalej. Chcę żeby ten polygon był płaski ale jak vertexy nie są na jednej płaszczyźnie (wiadomo jak to wtedy wygląda). W AutoCAD sprawa była (o ile dobrze pamiętam) prosta bo wystarczyło ustawić sobie układ współrzędnych w którym wymiary x i y były na tej płaszczyźnie, a wymiar z był prostopadły do niej, po czym zaznaczyć ten vertex i w jego współrzędnej z wpisać '0'. W maxie nie znalazłem opcji definiowania własnych układów współrzędnych. edit: Jest opcja 'make planar' - zaznaczone polygony rzutuje na jedną płaszczyznę ale jeszcze do końca jej nie obczaiłem. Głównie chodzi mi o to czy jak ustawię w sąsiadujących polygonach pole 'freeze' to czy ich krawędzie się przemieszczą. Czy da się jeszcze jakoś sterować opcją 'make planar? Mam na myśli ... czy da się wybrać płaszczyznę na którą mają być zrzutowane zaznaczone płaszczyzny ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się