Martin Day Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 Witam, Czy ktos wie co zrobic by przezroczysty obiekt rzucal "przezroczysty" cien ? Z urzyciem Maya Software wystarczy "wlaczyc" przezroczystosc w shaderze ale z urzyciem Mentala nic to nie daje. Nawet jesli transparency jest na maxa. Probowalem zwiekszac rozne parametry raytraceingu itp itd i nic. Cien czarny jak wegiel :( Help please..... Martin Day
piotrek Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 W atybutach światła pobaw się ustawieniami cienia w zakładce mental ray.
Martin Day Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 W atybutach światła pobaw się ustawieniami cienia w zakładce mental ray. Ale tam jest tylko "shadow map" a ja potrzebuje raytrace. Jakas paronoja zeby swiatlo na raytraceingu nie przechodzilo prze przezroczysty obiekt :(
Martin Day Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 U mnie jest przezroczysty... :) Uffff, wlasnie znalazlem. Zauwarzylem ze problem pojawia sie w momencie gdy wlacze GI. Trzeba zaznaczyc "Direct Illumination Shadow Efect" Ale probuje jeszcze dojsc jak uzyskac gestszy cien od grobszej czesci obiektu i bledszy od cienszej. Na razie roznica jest tylko przy plaszczyznach ustawionych pod roznym katem.
Martin Day Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 Coś jak to? No prawie... Tyle ze tak jak powiedzialem: powierzchnie pod katem prostym przepuszczaja wiecej swiatla niz te pod ostrym, dlatego obwudke cienia masz ciemniejsza. Chodzi mi o to zeby obiekt w miejscu gdzie jest grubszy przepuszczal mniej swiatla niz w miejscu gdzie jest cienszy ( jak u ludzi :)
Martin Day Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 jak tu. Tam gdzie cien jest rzucany przez dwa obiekty jest gestszy ale tam gdzie czerwony jest grubszy jest taki sam jak w miejscu gdzie jest cienki :(
piotrek Napisano 7 Marzec 2006 Napisano 7 Marzec 2006 Jak wiesz, w 3D bryły istnieją tylko jako ścianki, wenątrz nic nie ma, dlatego dla renderera nie ma znaczenia, czy bok ma 2 m grubości, czy 1 mm. Aby uzyskać efekt o jakim piszesz, chyba niezbędny okaże się volume shader, który niejako "wypełnia" bryłę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się