Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Czy ktos wie co zrobic by przezroczysty obiekt rzucal "przezroczysty" cien ?

Z urzyciem Maya Software wystarczy "wlaczyc" przezroczystosc w shaderze ale z urzyciem Mentala nic to nie daje.

Nawet jesli transparency jest na maxa.

Probowalem zwiekszac rozne parametry raytraceingu itp itd i nic.

Cien czarny jak wegiel :(

 

Help please.....

 

Martin Day

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
W atybutach światła pobaw się ustawieniami cienia w zakładce mental ray.

 

 

Ale tam jest tylko "shadow map" a ja potrzebuje raytrace.

Jakas paronoja zeby swiatlo na raytraceingu nie przechodzilo prze przezroczysty obiekt :(

Napisano
  • Autor
U mnie jest przezroczysty... :)

 

 

Uffff, wlasnie znalazlem.

Zauwarzylem ze problem pojawia sie w momencie gdy wlacze GI.

Trzeba zaznaczyc "Direct Illumination Shadow Efect"

 

Ale probuje jeszcze dojsc jak uzyskac gestszy cien od grobszej czesci obiektu i bledszy od cienszej.

Na razie roznica jest tylko przy plaszczyznach ustawionych pod roznym katem.

Napisano
  • Autor
Coś jak to?

 

 

No prawie...

 

Tyle ze tak jak powiedzialem: powierzchnie pod katem prostym przepuszczaja wiecej swiatla niz te pod ostrym, dlatego obwudke cienia masz ciemniejsza.

Chodzi mi o to zeby obiekt w miejscu gdzie jest grubszy przepuszczal mniej swiatla niz w miejscu gdzie jest cienszy ( jak u ludzi :)

Napisano
  • Autor

jak tu.

Tam gdzie cien jest rzucany przez dwa obiekty jest gestszy ale tam gdzie czerwony jest grubszy jest taki sam jak w miejscu gdzie jest cienki :(

Napisano

Jak wiesz, w 3D bryły istnieją tylko jako ścianki, wenątrz nic nie ma, dlatego dla renderera nie ma znaczenia, czy bok ma 2 m grubości, czy 1 mm. Aby uzyskać efekt o jakim piszesz, chyba niezbędny okaże się volume shader, który niejako "wypełnia" bryłę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.