Napisano 16 Marzec 200619 l Witam. Podczas liczenia mapy irr albo light cache wyskakuje mi taki komunikat warning: Material returned overbright or invalid color (object "listwa drzwi02", RGB: -27,2896 0,888325 0,459222) I tak jest do każdego obiektu w scenie, jest to dziwne bo nie dzieje się tak zawsze. Na tych samych ustawieniach vraya czasami dobrze się zrenderuje a innym razem wyskakują te komunikaty... Później po wyrenderowaniu to obraz jest koszmarny, praiwe jak ze scanline ;-) Co znaczą te komunikaty i co jest ich przyczyną? Dodam że wszystkie materiały w scenie są typu vray mtl Z góry dzięki POMÓŻCIE :) pozdraiwam
Napisano 16 Marzec 200619 l Autor Złego mapowania? Ale jak renderuje na standardowych ustawieniach bez GI to nie ma takich komunikatów. Dołączam ustawienia, Aha, w oknie mam dwa vray light z subdivs 7 HELP! Dzięki:)
Napisano 16 Marzec 200619 l jakiego koloru są światła i jesli jest skylight ? Lightmapa nie przepada za idealnie białymi kolorami, podobnie eviorment czy w mapach vraya nie masz jakichs slotów z mapami ? np z maxowym reflection ? ps. po co tak duży global multiplier w qmc ? dużo łatwiej kontrolować sample indywidualnie
Napisano 16 Marzec 200619 l Autor Światła nie są idealnie białe, są raczej niebieskawe, w niebieskim paśmie jest 240 a w innych po 250. Skylighta nie ma. No właśnie nie mam żadnych map maxowych, wszystko vray... a co do mult w qmc to wydaje mi się że łatwiej zwiększyć globalnie niż bawić się osobno z samplami, ale jak tak mówisz to zmienia założenie ;-) i może skróce czas renderignu ale narazie nie daje mi spać w nocy ten dziwny błąd...
Napisano 16 Marzec 200619 l moze być wlasnie tak jak bobby mowi, jesli nie sprawdzales to mzoesz poprostu zaznaczyc wszystkie obiekty w scenie i dodac modyfikator UVW map z mapowaniem "box" tak dla testu i wyrenderować jesli nie pomoze przeslij mi scene na [email protected] ustawioną tak zeby te błędy wyskakiwały poprostu File > Archive spakuje ci odrazu wszystko
Napisano 16 Marzec 200619 l Autor Ok Jeszcze sam popróbuje ze światłami i z mapowaniem a jak nie dam rady to Ci wyśle Dzięki :)
Napisano 16 Marzec 200619 l marcin - taki dobry wójek z ciebie!! miło że ktoś jest taki na forum pozdrawiam a jutro napisze o tym dziwnym zielonym komunikacie.
Napisano 16 Marzec 200619 l Autor Dzięki że staracie się pomóc, tak na marginesie Marcin to jesteś moim imiennikiem ;-) Tutaj daję screnna jak to wszystko wygląda. Więc liczy sie light mapa i mniej więcej w połowie wyskakuje duuużo tych zielonych komunikatów, ale mapa liczy się dalej i wygląda że wszystko jest w porządku ale gdy zaczyna sie liczyć mapa irr to cała taka czarna wychodzi i wgole do pupy;p w czasie liczenia irr mapy tez wyskakują te komunikaty, wszystko sie psuje i finalny render jest taki ciemny i brzydki, ale nie wiem w czym problem. Zmieniałem parametry świateł, dawałem więcej niebieskiego i żółtego pasma i nic, ale już póxno, na weekendzie musze to rozwiązać ;-)
Napisano 16 Marzec 200619 l cos mi sie wydaje ze nie tylko u jedej osoby ten blad wyskakuje.. u mnie jest to samo.. nie wiem czy nie zaczelo sie tto dziac przy v-ray 1.46.. albo po instalce sp2
Napisano 16 Marzec 200619 l jaka to wersja vraya ? i jaki max ? watpie zeby byla to wina lightmapy lub irradiance mapy bo błąd tak jak by atakuje oba enginy moim zdaniem to przez materiały, ta miedź wyglada podejżanie. Co to za materiał ? podobny problem (z czarną irradiance mapą) mialem gdy kamera znajdowała sie minimalnie za ścianą wnetrza (lub obojętnie jaką powieszchnią), praktycznie na styk wersje 1.46 vraya były jedne z najbardziej zbugowanych, szczegolnie 1.46.12 z tego co pamietam mozliwe tez ze jest to spowodowane gloossy i włączenie parametru "use lightmap to chache glossy rays" w lightmapie naprawde nie potrafie teraz tego tak na oko załatwic ale intryguje mnie materiał
Napisano 16 Marzec 200619 l w takim razie mam felerna wersje v-ray.. ta, najgorsza z najgorszych ;) materialy np w moim przypadku odpadaja, bo zrobilem kiedys scenke, renderowala sie ladnie na innej wersji vr a teraz przy 1.46.12 wywala sie kumunikat.. a wszystko bylo to samo.. te same materialy, swiatla, ustawienia..
Napisano 17 Marzec 200619 l Ach te komunikaty!! Miałem kiedyś ten problem i nie dawno.Powinieneś mieć wszystkie materiały Vraya!! Jeśli masz gdzieś jakieś materiały multi. To też to sprawdź!! Bo mi główni przy tym wyskakiwały błędy!! Wiec teraz unikam ich!! Może jakąś tam roślinkę masz w scenie albo jakiś obiekt exportowałeś z innego formatu niż 3dmax.Ostatnio miałem problem z xfrogiem (rośliny) jak robiłem render błędy mi tak leciały ze za mało miejsca na dysku miałem do 15giga, no, ale ominąłem to!!Pozdrawiam!
Napisano 18 Marzec 200619 l A moze dodales do kamery modyfikator Camera correction modifier. U mnie sie też tak czasami dzieje. Niestety nie wiem co z tym zrobic. Moze ktos inny ma pomysl.
Napisano 21 Marzec 200619 l ja miałem z tym ten sam problem : walnięty miałem materiał szkła w refraction glossiness miałem ustawione na 0,98 jak zmieniłem na 1 to było ok to samo w refl.glossines .sptróbój tego.pozdr
Napisano 21 Marzec 200619 l dołączam sie do grona ludzi zarażonych komunikatem "invalid color". U mnie sie to pojawiło jak stworzyłem szybe z VrayMtl. Ale udalo mi sie problem rozwiązać pociemnieniem parametru reflect w reflection. Wystarczylo troszke go zniebieszczyć i błędy ustąpiły. No to zycze powodzenia w walce z zarazą. Pozdrawiam
Napisano 22 Marzec 200619 l Autor Ja tez rozwiązałem problem. Po prostu materiał szkła do tej lampki to był z jakiejś biblioteki materiałów bodajże z seriwu 3dm3, Zmieniłem ten materiał na swój i już ni ma błędu :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto