Jump to content

Featured Replies

Posted

Mam problemik. chodzi mi o to żeby maxowa (3ds max8) trawa (hair and fur) uginała się pod spadającym ciałem. niby jest tam funkcja dodawania kolizji z ciałami ale to za cholere nie działa np chcę żeby trawa uginała się pod toczącą sie kulką. help me. posdrawiam

  • Replies 5
  • Views 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja to tak, właśnie zrobiłem, ale czasami są błędy i trawa nie reaguje, mi wyszło za drugim razem, użyłem precomputed dynamics, trzeba najpierw podac nazwę pliku, w którym zostanie zapisana informacja o animacji. Aha, grawitację, stiffnes i root hold ustawiłem na 0, żeby trawa była miękka, ale sama się nie kładła.

  • Author

ja próbowałem z 10 razy i mi nie wychodzi, robiłem wszystko tak jak Ty to zrobiłeś i ta pipeszona trawa sie nie zgina :( możesz mniej wiecej poisac jakich cial użyłeś i jaka animacje zrobiłeś? dzieki z góry

chopaki, mzoe niech jeden drugiemu przysle plik .max do rozbiorki i bedzie latwiej :)

Proszę, oto plik z kulką toczącą się po trawie, ale to nic nie da oprócz ustawień, bo w dynamice precomputed potrzebujesz jeszcze plików animacji, po jednym na klatkę, a te musisz wygenerować sobie sam. Kulka, którą widać nie bierze udziału w animacji, ta prawdziwa jest schowana.

 

PS Scenka jest trochę dziwna (np. dwa plany pod trawą) bo używałem jej do różnych eksperymentów z mapowaniem materiału dla trawy renderowanej jako bufor lub geometria.

  • Author

Jaros dziekoofki dla Ciebie za ten pliczek ;] doszedłem do tego czemu mi nie działało, odpowiedz była dziwna i banalna. Kolizje działają tylko gdy trawa umieszczona jest na plane, tylko nie kumam dlaczego?? greetings morpheus

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy