Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam :) jako ze texturowac potarfie tak samo jak calowac sie w lokiec pomyslalem sobie ze czas najwyzszy sie tego nauczyc :) (texturowania ;) )

 

Wiec mam do was prozbe.Czy byscie mogli mi napisac co co oznacza, za co ejst odpowiedzialne i jaki typ mapy najlepiej tam zasadzic.Z gory ogromne dzienx!!

 

Diffusion (nie mylic z diffuse)

Transparency

Luminosity

IOR

Specular Color

Specular Level

Glossines

Rxtra Lighting

Translucency

Fluroscence

Color

Fog

Self-Ilumination

Filter Color

RefrAction

 

Jeszcze raz dzienx za pomoc!

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

diffusion - Dyfuzja.

 

transparency - Przepuszczalnosc. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt przepuszcza więcej światła.

 

luminosity - Świecenie.

 

IOR (Index of refraction) - Indeks załamania światła. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt (np. szklany) bardziej zniekształca obraz, który powstał poprzez wpadnięcię światła w ten obiekt.

 

specular color - Kolor materiału widoczny w obszarach rozbłysków. Kolor ten pojawia się jedynie w miejscaxh najsilniejszego oświetlenia.

 

specular level - Ten parametr kontroluje natężenie rozbłysku. Im wyższa wartość tego parametru, tym jaśniejszy jest rozbłysk i tym bardziej połyskliwy staje się materiał.

 

glosinnes - Parametr kontrolujący połyskliwość materiału. Decyduje on o wielkości rozbłysku. Im wyższa jest wartość tego parametru, tym mniejszy jest obszar rozbłysku i tym bardziej połyskliwy staje się materiał.

 

Extra lighting - tu chyba chodzi o radiosity i Global Illumination (GI) - inny sposób \"traktowania\" światła w 3ds max (bardziej realistyczny)

 

translucency - pozwala wprowadzić efekt prześwitywania materiałów.

 

color - czyżby KOLOR !!! ???

 

fog - mgła.

 

self-illumnation - parametr służący do kontrolowania samoświecenia materiału. Polega na tym, że eliminuje on cieniowanie pomiędzy oświetlonymi i nieoświetlonymi partiami materiału, co oznacza, że wygląd obiektu przestaje być uzależniony od warunków oświetleniowych w scenie. Ale obiekty, do których przypisany jest materiał samoświecący nie emitują światła.

 

filter color - Jeden z kanałów mapowania -kontroluje jakiś tam kolor filtrowania. (nie wiem czemu wybrałes zeby ci wytłumaczyć działanie akurat tego)

 

refraction - patrz \"IOR\".

 

GDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE.

 

dlatego powtarzam - Barył jeśli chcesz się porządnie nauczyć np. teksturowanaia to KUP SOBIE JAKĄŚ KSIĄŻKĘ !!!

Napisano

[quoteGDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE.

 

 

i czesciej wciskac F1 w maxie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności