Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :) jako ze texturowac potarfie tak samo jak calowac sie w lokiec pomyslalem sobie ze czas najwyzszy sie tego nauczyc :) (texturowania ;) )

 

Wiec mam do was prozbe.Czy byscie mogli mi napisac co co oznacza, za co ejst odpowiedzialne i jaki typ mapy najlepiej tam zasadzic.Z gory ogromne dzienx!!

 

Diffusion (nie mylic z diffuse)

Transparency

Luminosity

IOR

Specular Color

Specular Level

Glossines

Rxtra Lighting

Translucency

Fluroscence

Color

Fog

Self-Ilumination

Filter Color

RefrAction

 

Jeszcze raz dzienx za pomoc!

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

diffusion - Dyfuzja.

 

transparency - Przepuszczalnosc. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt przepuszcza więcej światła.

 

luminosity - Świecenie.

 

IOR (Index of refraction) - Indeks załamania światła. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt (np. szklany) bardziej zniekształca obraz, który powstał poprzez wpadnięcię światła w ten obiekt.

 

specular color - Kolor materiału widoczny w obszarach rozbłysków. Kolor ten pojawia się jedynie w miejscaxh najsilniejszego oświetlenia.

 

specular level - Ten parametr kontroluje natężenie rozbłysku. Im wyższa wartość tego parametru, tym jaśniejszy jest rozbłysk i tym bardziej połyskliwy staje się materiał.

 

glosinnes - Parametr kontrolujący połyskliwość materiału. Decyduje on o wielkości rozbłysku. Im wyższa jest wartość tego parametru, tym mniejszy jest obszar rozbłysku i tym bardziej połyskliwy staje się materiał.

 

Extra lighting - tu chyba chodzi o radiosity i Global Illumination (GI) - inny sposób \"traktowania\" światła w 3ds max (bardziej realistyczny)

 

translucency - pozwala wprowadzić efekt prześwitywania materiałów.

 

color - czyżby KOLOR !!! ???

 

fog - mgła.

 

self-illumnation - parametr służący do kontrolowania samoświecenia materiału. Polega na tym, że eliminuje on cieniowanie pomiędzy oświetlonymi i nieoświetlonymi partiami materiału, co oznacza, że wygląd obiektu przestaje być uzależniony od warunków oświetleniowych w scenie. Ale obiekty, do których przypisany jest materiał samoświecący nie emitują światła.

 

filter color - Jeden z kanałów mapowania -kontroluje jakiś tam kolor filtrowania. (nie wiem czemu wybrałes zeby ci wytłumaczyć działanie akurat tego)

 

refraction - patrz \"IOR\".

 

GDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE.

 

dlatego powtarzam - Barył jeśli chcesz się porządnie nauczyć np. teksturowanaia to KUP SOBIE JAKĄŚ KSIĄŻKĘ !!!

Napisano

[quoteGDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE.

 

 

i czesciej wciskac F1 w maxie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności