Barył Napisano 12 Sierpień 2003 Napisano 12 Sierpień 2003 Witam :) jako ze texturowac potarfie tak samo jak calowac sie w lokiec pomyslalem sobie ze czas najwyzszy sie tego nauczyc :) (texturowania ;) ) Wiec mam do was prozbe.Czy byscie mogli mi napisac co co oznacza, za co ejst odpowiedzialne i jaki typ mapy najlepiej tam zasadzic.Z gory ogromne dzienx!! Diffusion (nie mylic z diffuse) Transparency Luminosity IOR Specular Color Specular Level Glossines Rxtra Lighting Translucency Fluroscence Color Fog Self-Ilumination Filter Color RefrAction Jeszcze raz dzienx za pomoc!
robczan Napisano 13 Sierpień 2003 Napisano 13 Sierpień 2003 diffusion - Dyfuzja. transparency - Przepuszczalnosc. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt przepuszcza więcej światła. luminosity - Świecenie. IOR (Index of refraction) - Indeks załamania światła. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt (np. szklany) bardziej zniekształca obraz, który powstał poprzez wpadnięcię światła w ten obiekt. specular color - Kolor materiału widoczny w obszarach rozbłysków. Kolor ten pojawia się jedynie w miejscaxh najsilniejszego oświetlenia. specular level - Ten parametr kontroluje natężenie rozbłysku. Im wyższa wartość tego parametru, tym jaśniejszy jest rozbłysk i tym bardziej połyskliwy staje się materiał. glosinnes - Parametr kontrolujący połyskliwość materiału. Decyduje on o wielkości rozbłysku. Im wyższa jest wartość tego parametru, tym mniejszy jest obszar rozbłysku i tym bardziej połyskliwy staje się materiał. Extra lighting - tu chyba chodzi o radiosity i Global Illumination (GI) - inny sposób \"traktowania\" światła w 3ds max (bardziej realistyczny) translucency - pozwala wprowadzić efekt prześwitywania materiałów. color - czyżby KOLOR !!! ??? fog - mgła. self-illumnation - parametr służący do kontrolowania samoświecenia materiału. Polega na tym, że eliminuje on cieniowanie pomiędzy oświetlonymi i nieoświetlonymi partiami materiału, co oznacza, że wygląd obiektu przestaje być uzależniony od warunków oświetleniowych w scenie. Ale obiekty, do których przypisany jest materiał samoświecący nie emitują światła. filter color - Jeden z kanałów mapowania -kontroluje jakiś tam kolor filtrowania. (nie wiem czemu wybrałes zeby ci wytłumaczyć działanie akurat tego) refraction - patrz \"IOR\". GDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE. dlatego powtarzam - Barył jeśli chcesz się porządnie nauczyć np. teksturowanaia to KUP SOBIE JAKĄŚ KSIĄŻKĘ !!!
klower Napisano 13 Sierpień 2003 Napisano 13 Sierpień 2003 [quoteGDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE. i czesciej wciskac F1 w maxie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się