Napisano 12 Sierpień 200321 l Witam :) jako ze texturowac potarfie tak samo jak calowac sie w lokiec pomyslalem sobie ze czas najwyzszy sie tego nauczyc :) (texturowania ;) ) Wiec mam do was prozbe.Czy byscie mogli mi napisac co co oznacza, za co ejst odpowiedzialne i jaki typ mapy najlepiej tam zasadzic.Z gory ogromne dzienx!! Diffusion (nie mylic z diffuse) Transparency Luminosity IOR Specular Color Specular Level Glossines Rxtra Lighting Translucency Fluroscence Color Fog Self-Ilumination Filter Color RefrAction Jeszcze raz dzienx za pomoc!
Napisano 13 Sierpień 200321 l diffusion - Dyfuzja. transparency - Przepuszczalnosc. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt przepuszcza więcej światła. luminosity - Świecenie. IOR (Index of refraction) - Indeks załamania światła. Im większa wartość tego parametru, tym obiekt (np. szklany) bardziej zniekształca obraz, który powstał poprzez wpadnięcię światła w ten obiekt. specular color - Kolor materiału widoczny w obszarach rozbłysków. Kolor ten pojawia się jedynie w miejscaxh najsilniejszego oświetlenia. specular level - Ten parametr kontroluje natężenie rozbłysku. Im wyższa wartość tego parametru, tym jaśniejszy jest rozbłysk i tym bardziej połyskliwy staje się materiał. glosinnes - Parametr kontrolujący połyskliwość materiału. Decyduje on o wielkości rozbłysku. Im wyższa jest wartość tego parametru, tym mniejszy jest obszar rozbłysku i tym bardziej połyskliwy staje się materiał. Extra lighting - tu chyba chodzi o radiosity i Global Illumination (GI) - inny sposób \"traktowania\" światła w 3ds max (bardziej realistyczny) translucency - pozwala wprowadzić efekt prześwitywania materiałów. color - czyżby KOLOR !!! ??? fog - mgła. self-illumnation - parametr służący do kontrolowania samoświecenia materiału. Polega na tym, że eliminuje on cieniowanie pomiędzy oświetlonymi i nieoświetlonymi partiami materiału, co oznacza, że wygląd obiektu przestaje być uzależniony od warunków oświetleniowych w scenie. Ale obiekty, do których przypisany jest materiał samoświecący nie emitują światła. filter color - Jeden z kanałów mapowania -kontroluje jakiś tam kolor filtrowania. (nie wiem czemu wybrałes zeby ci wytłumaczyć działanie akurat tego) refraction - patrz \"IOR\". GDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE. dlatego powtarzam - Barył jeśli chcesz się porządnie nauczyć np. teksturowanaia to KUP SOBIE JAKĄŚ KSIĄŻKĘ !!!
Napisano 13 Sierpień 200321 l [quoteGDYBYSCIE CZYTALI KSIAZKI O 3ds max NIGDY NIE BYLO BY TAKICH PYTAŃ - FORUM TO NIE JEST MIEJSCE GDZIE MOZESZ SIE NAUCZYC GRAFIKI !!! - MOZESZ JEDYNIE ZNALEZC TO CZEGO NIE ZNAJDZIESZ W KSIAZCE. i czesciej wciskac F1 w maxie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto