Skocz do zawartości

lawa-jak to zrobic? pomozcie


vv3k70r

Rekomendowane odpowiedzi

witam, wreszcie musialem zapostowac, nie dalem rady,

 

potrzeba lawy, (taki plynny bazalt, topi sie, przewala, swici, parzy)

 

zrobilem materialy (cala fure materialow), zrobilem ladne plwajace kampulce, wszystko zrobilem ladnie,

teraz sama lawa:

 

warunki:

-bez przegiec, to nei jest film o lawie, to tylko wyposarzenie wnetrza, i wypelniacz;

-dobrze zeby plynela;

-zadnego mocnego displacment, bez przesady z refrakcja;

-zadnych deflektorow na wiecej niz trzech plaszczyznach (3 polygony, koryto i jego sciany);

-zadnych metaparticles (no dobra, 4 czasteczki zniose, ale takie nieduze z niewymyslnym parametrem)

-dopuszczam swiatlo objetosciowe, dopusczam pccloud (tylko nie przesadzcie), dopuszczam videopost;

-ma wygladac i sprawiac wrazenie;

-ma wymagac normalnego PC a nie craya zeby to policzyc;

-dopuszczam dwa rozne rozwiazanai na zblizenai i na rzut ogolny;

 

Teraz prosze o propozycje jak to zrobic, nawet jesli sie narobic, bo nie idzie, no normalnie nei idzie;

 

Odsylanie mnei do tutka z UDeflectorem doklejonym do koryta sugeruje umiescic w mrocznej czesci strony :), nie poszlo nawet na 20 czastek;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pasmatril na softbody, padumal, wrocil do starego pomyslu, z duzym plane, fractalnym noisem (te wszystkie parametry softbody to akurat do tego zastosowanie za duza armata na za mala muche, choc efekt cacy, ale skoro mowicie ze tedy droga, to znaczy ze w dobra strone myslalem, a te czasteczki to taka fanaberia)

a nad tym drugi plane, z wiekszym nosiem, i blurem objektowym na 35 klatek,

 

dolny plane- ustawienie mapowania na plane, obrot do pionu (tak robie mapy hipsometryczne, przydaje sie do zrobienia bump-filmu pod teksture, na przyklad kolek deszczu, tutek juz niedlugo :) ) no i mamy mapowanie z boku,

teraz na to material, u gory ciemne, na dole plonace, cacy,

 

gorny plane, z mocnym nosiem, mapa rowniez z boku, material plomienia (wlasnej roboty),

 

wszystko ochrzczone videopostem,

 

czekam na pierwszy render z posta, jzu widze ze wyjdzie jakies 20 minut na klatke w PAL, no coz :) dobrze ze nei robilem renderow w trakcie bo bym osiwial,

 

no i zaraz wrzuce obrazek,

 

a jutro pewnie dam linka do preview, w koncu lawa miala plynac, do obrazka to bym sobei naszopowal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto i rendery, videopost dobieralem oczywiscie po omacku, bo kazda klatka kosztowala 20 minut,

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/lawa/lawa1.jpg

spalony co?

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/lawa/lawa2.jpg

dalej zle

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/lawa/lawa3.jpg

teraz za ciemno :(

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/lawa/lawa4.jpg

juz niech tak bedzie, spac trzeba czasem

 

zeby zobaczyc co i jak:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/lawa/rzeka_lawy5.max

videopost ustawiony, wystarczy execute

 

calkiem mozliwe ze gdzies na scenie zabyl mi sie (hidden) kamien na ktorym poczatkowo robilem ten material,

 

acha, do preview mapowanie plomieni podnioslem (+Y), zeby byly bardziej widoczne, nie wiem czy to przypadkiem nie blad, ale o tym dowiem sie jutro :)

 

w wersji ostatecznej dojdzie jeszcze jakis PCcloud, volume light, moze jakas czerwonozolta mgla, erupcje na splineach i takei tam wodotryski, na razie zmarnowalem dwa dni dlubiac w sprayach, zeby na koniec, dzieki sugestiom Tomka i Leru wrocic do pomyslu z powierzchniami i oszukiwaniem :)

choc na Ssprayu wygladalo pieknie, ach te metaczastki :), tylko te wymagania sprzetowe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzę, że z proceduralami pojechałeś ale efekt wysoce nieciekawy w porównaniu do czasu

renderingu ;) Robiłeś to z jakiegoś tutka (Allana McKay fajnego miał tutka z lawą)?

Przede wszystkim razi to, że widać, że to procedurane rzeczy, a tego nie powinno być.

 

Obejrzyj epizod III Gwiezdnych Wojen i zwróć uwagę na tamtą płynącą lawę.

 

AfterBurnowe Metacząsteczki bardzo szybko się renderują (mam też na myśli proces ich przygotowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nad wygladem efektu jeszcze pracuje, na razie chodzilo mi o to zeby to wogole cos przypominalo :) kierunek jest dobry, na koniec doda sie troche wodotryskow jak w pojedynku herosow i bedzie cacy, kierunek dobry-kontynuacja spodziewana

 

redner robie na 500mhz, bo inaczej za bardzo popuszcze cugle

bo jak zrobie ladnie na szybkim i pozniej wrzucimy to w scene, to beda pocztowki z wojny a nie render :)

 

no i poki co to jest render scanlineowy :)

 

17:20 dodalem:

zognie z sugestia Leru, afternurns, no jak lava to oczywiscie hypersolid (a tak chcialem unkinac pluginow i dlubanai przy renderze, lubie prymitywna obrobke i porcedulare, latwo to rzpeskalowac, i uzyc do preview bez wdawanai sie w detale, a jak sie spodoba to pomaluje :) )

 

tylko ze to jest tak jak na poczatku-suparspray, a superspray zeby plynal korytem wymaga Udeflectora i grawitacji, no i tu jest wlasnie pies pogrzebany :) to sie dlugo liczy, a waga obiektu w scenie bedzie znikoma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pędze z pomocą i możesz mnie za to po pupci misiu całować ;)

w zipie masz plik ze sceną na maxa 4, ale myśle że nie bedziesz miał problemu z otwarciem u mnie na 7,5 dziala bez problemu...pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności