Napisano 5 Kwiecień 200619 l witam, R_ms_K uwaza ze ta koncepcja jest wykonalna. Metoda: plugin lub skrypt, lub cokolwiek tam sobie kto wymysli. Cel: -uzyskanie nowego materialu podstawowego dla fraktali przestrzennych w maksie; Opis: Fraktal jest absolutnie skalarny, ale do tego celu wystarczy urposzczona wersja, przesteni wypelnionej pilkami (boxami), ktore maja jakis tam swoj kolorek. Gdyby to rozlozyc, linie i plaszczyzny rysowane po konkretnym kolorze pilek lacza nam sie w jakies tam funkcje. Czyli, chodzi o material, ktory bedzie wypelnial calkowicie zadana przestrzen, bez odksztalcen, czyli da sie (taki przestrzenny noise). A bedize wyswietlany tylko na zadanych polygonach przecinajacych (zawartych) w danej przestrzeni. Czyli polygony to kartka, ktora przesuwamy przez przestrzen wypelniona fraktalem, a widzimy tylko to co kartka przecina. Mam nadzieje ze jest to wystarczajaco jasne dla kazdego z pojeciem o matmie. Po co to? A no po to zeby stworzyc sobie taki rodzaj materialu, ktory neizaleznei jak zadany, nei wymaga mapowania, cos do robienia skal, ktore po rozlupanai dalej sa skalami, o takiej samej skali faktury. zalaczam plik, ilustrujacy przestrzennie o co mi chodzi. Licze na owocna dyskusje. Noise w przestrzeni. http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/plan%20procedury.max Wyobrazcie sobei zylki mineralow w skale, no i przecinajac skale chcemy widziec te zylki tak jak sa :) MUr z cegiel, z amieni, z tynkiem, zaprawa, tez da sie opisac taka funkcja :) wystarczy zmodyfikowac powierzchnie tak zeby odslaniala to co potrzebujemy, i widzimy raz cegly, raz zaprawe, raz tynk.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto