mtr Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 3ds max 5: chciałbym wymodelować krajobraz za pomocą przekrojów tektonicznych. Zastanawiam się jak prościej bez dodawania nowych wierzchołków i przemieszczania ich lub odkrzywiania (bezier) mogę ze spline'u (okrąg) zrobić bardzo nierówny, chaotycznie pofalowany i poszczerbiony (gęsto) aczkolwiek wciąż przypominający okrąg, kształt. Coś w rodzaju przkroju poziomego, nie wiem, no na przykład wulkanu. Noise odkrzywia za słabo i bardziej cały okrąg a nie: faluje i powoduje małe nierówności na czym mi zależy. Jakieś rady?
XaoC Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 Zrozumiałem, że koniecznie ma być to przekrój i to byle jaki... Jeśli chodziłoby o stworzenie czegoś w rodzaju mapy, to proponowałbym zastosować jakąś bitmapkę ręcznie zrobioną wrzuconą na siatkę(soft selection) i podnieść/obniżyć ją:/ Nic innego nie przychodzi mi do głowy... Chyba, że chodzi o jakiś konkretny teren?
XaoC Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 Przyszło mi jeszcze to do głowy: napisałeś "chciałbym wymodelować krajobraz za pomocą przekrojów tektonicznych" Jeśli masz gotowe przekroje to przerób je na NURBS(o ile max 5 posiada takie, ale pewnie tak, nie wiem) i użyj ULOFT.
owca Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 nadodawaj wogół koła jak najwięcej wierzchołków i zastosój noise. początkowo stworzony krąg ma ich tylko 4 więc nie ma się co zakrzywiać. efekt wyjdzie dobry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się