Skocz do zawartości

przekroje tektonicze: jak pofalować i poszczerbić spline


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

3ds max 5:

 

chciałbym wymodelować krajobraz za pomocą przekrojów tektonicznych. Zastanawiam się jak prościej bez dodawania nowych wierzchołków i przemieszczania ich lub odkrzywiania (bezier) mogę ze spline'u (okrąg) zrobić bardzo nierówny, chaotycznie pofalowany i poszczerbiony (gęsto) aczkolwiek wciąż przypominający okrąg, kształt. Coś w rodzaju przkroju poziomego, nie wiem, no na przykład wulkanu. Noise odkrzywia za słabo i bardziej cały okrąg a nie: faluje i powoduje małe nierówności na czym mi zależy.

 

Jakieś rady?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrozumiałem, że koniecznie ma być to przekrój i to byle jaki... Jeśli chodziłoby o stworzenie czegoś w rodzaju mapy, to proponowałbym zastosować jakąś bitmapkę ręcznie zrobioną wrzuconą na siatkę(soft selection) i podnieść/obniżyć ją:/ Nic innego nie przychodzi mi do głowy... Chyba, że chodzi o jakiś konkretny teren?

Napisano

Przyszło mi jeszcze to do głowy:

napisałeś

"chciałbym wymodelować krajobraz za pomocą przekrojów tektonicznych"

Jeśli masz gotowe przekroje to przerób je na NURBS(o ile max 5 posiada takie, ale pewnie tak, nie wiem) i użyj ULOFT.

Napisano

nadodawaj wogół koła jak najwięcej wierzchołków i zastosój noise. początkowo stworzony krąg ma ich tylko 4 więc nie ma się co zakrzywiać. efekt wyjdzie dobry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności