Skocz do zawartości

HDRI light dome nowa wersja


puciorek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Ostatnio znalazlem kilka postow na Chaos opisujacych nowe swiatlo ktore ma byc dostepne w nadchodzej wersji VRAY-a.

Mianowicie Dome Light z opcja mapowania HDRI jako glowny "light source" (vray-hdri-map).

1 Czy ktos slyszal cos wiecej na ten temat?

2 Czy zaaplikowanie tego swiatla eliminuje " first bounce" dla GI?

3 A co z "second bounce"?

4 czy first bounce kontroluje odbicie swiatla (environment GI) a second bounce odbijanie koloru?

5 Czy to nowe swiatlo spowoduje ze nie potrzeba bedzie uzywac GI?

5 Jezeli tak to powinno to pospieszyc renderowanie (?)

6 Jak uzyskac ostrzejsze cienie manipulujac HDRI image?

7 Jak manipulowac HDRI.

 

Chcialbym uzyskac troche wiecej info na ten temat bo wydaje mi sie ze to moze byc fajna opcja a szczegolnie do zewnetrznego renderowania. Mozna tez kontrolowac "splotchiness" poprzez podkrecanie "light bounces"

 

Ponizej jest post w wersji angielskiej:

 

"the dome light is like using a vraylight to replace the environment GI. You have independant control of subdivision without using the irradiance map. So its like having a 0 bounce skylight without having GI."

 

pozdrowienia

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

to normalne światło, tyle że mapowane, mozna tam wsadzic wszystko, od zwyczajnej bitmapy po HDRI (gdize mapa HDRI ma obszary o roznej intensywnosci a co za tym idzie ostrzejsze cienie)

 

działa jak zwyczajny vraylight typu Dome

 

tutaj dalem zwyczajny kitchen probe

 

testibl0wf.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin

 

Dzieki za szybka odpowiedz

 

Pytanie: a co z GI?

-jezeli glownym zadaniem dome light jest oswietlenie ze wszystkich stron powyzej XY "plane" to czy to eliminuje uzycie GI? ktore co jak co ma to samo zadanie?

Widzisz, jezeli mam uzywac dome light to dlaczego mam podwajac czas i wlaczac GI?

 

sam juz nie wiem? jest tam tyle opcji ze po jakims czasie czlowiek sie glubi...

 

jeszcze jedno pytanie Marcin:

 

ktore HDRI uzywasz (spherical czy light probes) i ktore opcje wlaczasz w material editor?

 

widze powyzej ze uzywales light probe (?)

czy kliknales na opcje "mirrored ball"

nie mam teraz maxa przed soba ale tak chyba sie to nazywa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vray Light Dome to tez siwatło, oswietla ze wszystkich stron ale w zakamarki nie wejdzie bez GI, zalezy do czego to użyjesz

 

niezle sie nadaje do jakichs tam Studio itp. ale np. do wizualizacji budynków lepiej stosowac z GI gdize chce sie pokazać jak najwiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności