puciorek Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 Hej, Ostatnio znalazlem kilka postow na Chaos opisujacych nowe swiatlo ktore ma byc dostepne w nadchodzej wersji VRAY-a. Mianowicie Dome Light z opcja mapowania HDRI jako glowny "light source" (vray-hdri-map). 1 Czy ktos slyszal cos wiecej na ten temat? 2 Czy zaaplikowanie tego swiatla eliminuje " first bounce" dla GI? 3 A co z "second bounce"? 4 czy first bounce kontroluje odbicie swiatla (environment GI) a second bounce odbijanie koloru? 5 Czy to nowe swiatlo spowoduje ze nie potrzeba bedzie uzywac GI? 5 Jezeli tak to powinno to pospieszyc renderowanie (?) 6 Jak uzyskac ostrzejsze cienie manipulujac HDRI image? 7 Jak manipulowac HDRI. Chcialbym uzyskac troche wiecej info na ten temat bo wydaje mi sie ze to moze byc fajna opcja a szczegolnie do zewnetrznego renderowania. Mozna tez kontrolowac "splotchiness" poprzez podkrecanie "light bounces" Ponizej jest post w wersji angielskiej: "the dome light is like using a vraylight to replace the environment GI. You have independant control of subdivision without using the irradiance map. So its like having a 0 bounce skylight without having GI." pozdrowienia Darek
Marcin Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 to normalne światło, tyle że mapowane, mozna tam wsadzic wszystko, od zwyczajnej bitmapy po HDRI (gdize mapa HDRI ma obszary o roznej intensywnosci a co za tym idzie ostrzejsze cienie) działa jak zwyczajny vraylight typu Dome tutaj dalem zwyczajny kitchen probe
puciorek Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Napisano 11 Kwiecień 2006 Marcin Dzieki za szybka odpowiedz Pytanie: a co z GI? -jezeli glownym zadaniem dome light jest oswietlenie ze wszystkich stron powyzej XY "plane" to czy to eliminuje uzycie GI? ktore co jak co ma to samo zadanie? Widzisz, jezeli mam uzywac dome light to dlaczego mam podwajac czas i wlaczac GI? sam juz nie wiem? jest tam tyle opcji ze po jakims czasie czlowiek sie glubi... jeszcze jedno pytanie Marcin: ktore HDRI uzywasz (spherical czy light probes) i ktore opcje wlaczasz w material editor? widze powyzej ze uzywales light probe (?) czy kliknales na opcje "mirrored ball" nie mam teraz maxa przed soba ale tak chyba sie to nazywa....
Marcin Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 vray Light Dome to tez siwatło, oswietla ze wszystkich stron ale w zakamarki nie wejdzie bez GI, zalezy do czego to użyjesz niezle sie nadaje do jakichs tam Studio itp. ale np. do wizualizacji budynków lepiej stosowac z GI gdize chce sie pokazać jak najwiecej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się