Napisano 15 Kwiecień 200619 l Witam wszystkich. Zaglądam na to forum od dłuższego czasu podglądając dorobek zdolnych ludków i w końcu postanowiłem się zarejestrować. Od dłuższego czasu nurtuje mnie pewna sprawa dotycząca texturowania w Maxie. Chodzi mi o textury z kanałem alpha czyli przezroczystością (jak w photoshopie albo giffie), najczęściej stosowane jako np. naklejki, albo wzorki, tatuaże na skórze itp. Chodzi o to, źe jeśli mam jakąś bitmapę to aby nie musieć robić takiego wzorka bezpośrednio na bitmapie, można go dodać na model. W Mai jest to typ textury Stencil i obsługuje zarówno bitmapy z kanałem alpha jak i pliki photoshopa, chociaż można ten efekt uzyskać też poprzez maskowanie, ale ponieważ z Mayą się dopiero zapoznaję i raczkuję, to chciałbym spytać czy nie wiecie jak takie textury zrobić w Maxie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Napisano 15 Kwiecień 200619 l wlasciwie to zeby bylo dobrze to tylko narysowac :) tak jak piszesz, texture taka zrobic, mozesz uzyc jakiegos trybu mieszania, na przyklad material composite, ale to nei tedy droga, o ile pamietam jest teraz jakis ghost painter co cwanie wyswietla pliki z szopa pod maxem, wiec hcyab jzu narzedzia nadayly za checiami :)
Napisano 15 Kwiecień 200619 l No niby wydawałoby się, że łatwiej, ale w momencie,np. gdybym potrzebował jakiś śiniaków lub zadrapań, które pojawiałyby się stopniowo to musiałbym zrobić po kilka wersji tej samej textury a tak mozna takie "naklejki" chyba i po kilka razy wrzucić na jeden model. Bo owszem do statycznych obrazków z taką texturą to nie ma problemu, bo albo się maluje na bitmapie, albo później w photoshopie. A do animacji potrzebuję właśnie takiego patentu jak ten stencil z Mai, chyba, że ktoś umie się dobrze poslugiwać Body Paintem? Bo mam ale nie mam pojęcia jak się nim ioerować :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto