Gość M.A.T.T. Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Witam wszystkich. Zaglądam na to forum od dłuższego czasu podglądając dorobek zdolnych ludków i w końcu postanowiłem się zarejestrować. Od dłuższego czasu nurtuje mnie pewna sprawa dotycząca texturowania w Maxie. Chodzi mi o textury z kanałem alpha czyli przezroczystością (jak w photoshopie albo giffie), najczęściej stosowane jako np. naklejki, albo wzorki, tatuaże na skórze itp. Chodzi o to, źe jeśli mam jakąś bitmapę to aby nie musieć robić takiego wzorka bezpośrednio na bitmapie, można go dodać na model. W Mai jest to typ textury Stencil i obsługuje zarówno bitmapy z kanałem alpha jak i pliki photoshopa, chociaż można ten efekt uzyskać też poprzez maskowanie, ale ponieważ z Mayą się dopiero zapoznaję i raczkuję, to chciałbym spytać czy nie wiecie jak takie textury zrobić w Maxie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
vv3k70r Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 wlasciwie to zeby bylo dobrze to tylko narysowac :) tak jak piszesz, texture taka zrobic, mozesz uzyc jakiegos trybu mieszania, na przyklad material composite, ale to nei tedy droga, o ile pamietam jest teraz jakis ghost painter co cwanie wyswietla pliki z szopa pod maxem, wiec hcyab jzu narzedzia nadayly za checiami :)
Gość M.A.T.T. Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 No niby wydawałoby się, że łatwiej, ale w momencie,np. gdybym potrzebował jakiś śiniaków lub zadrapań, które pojawiałyby się stopniowo to musiałbym zrobić po kilka wersji tej samej textury a tak mozna takie "naklejki" chyba i po kilka razy wrzucić na jeden model. Bo owszem do statycznych obrazków z taką texturą to nie ma problemu, bo albo się maluje na bitmapie, albo później w photoshopie. A do animacji potrzebuję właśnie takiego patentu jak ten stencil z Mai, chyba, że ktoś umie się dobrze poslugiwać Body Paintem? Bo mam ale nie mam pojęcia jak się nim ioerować :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się