SSn4k3 Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Cześć Wam, postanowiłem zabrać się dzisiaj (pierwszy raz w moim zyciu) za maxwella. Po paru godzinach obcowania tym renderkiem mam parę pytań, na ktore nie znalazlem odpowiedzi w manualu i na forum. 1. Czy da się zapisac(do jpg chociazby) ostateczny render z tego dziwnego okienka maxwellowskiego? (okno renderingu w maxie jest czarne) 2. Jak ustawić materiał, aby np. podłoga odbijala obiekt ktory na niej stoi? 3. Dlaczego niektore renderki wyglądają jakby był delikatny DOF tudziez miejscowy blur (chociaz ja nic nie ustawialem z DOFem) 4. Czy lepiej uzalezniac render od samplingu czy od czasu? Czy też moze ustawic sampling i czas duzy i zatrzymac renderowanie kiedy bedzie wygladac calkiem niezle? Moja wersja maxwella to Maxwell 1.2.2a Beta. Z góry dzieki za pomoc;]
Hindus Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Ha juz sie przesiadają ;) 1. Da sie - render znajduje sie w katalogu output gdzie zainstalowany jest maxwell (c:\program files\nextlimit\ - jakos tak) 2. Zwiekszyc reflection :] 3. Bo masz złą skale - poczytaj w faq - na everze masz videotutorial. 4. Najlepiej czas ustaw na maxa i sampling tez na maxa - mi nigdy nie doszedł do 25 poziomu więc raczej o to sie nie martw ;) 26 tego miesiaca wychodzi nowa wersja wiec jest masa udoskonalen ale nie mysl ze uzyskasz dobry render tak szybko jak w vrayu. Nie ma za co - pozdrawiam.
SSn4k3 Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 O jak milo:D Generalnie czytalem o skali, w maxie mam ustawione centymetry a w maxwellu dalem 0,1. Wydaje mi sie ze jest dobrze. Ha juz sie przesiadają ;) Oj tam od razu przesiadają;D
piotrek Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 ja nic nie ustawialem z DOFem W maxwellu zawsze istnieje DOF, tak jak w aparacie fotograficznym. Czasami może być duża głębia ostrości i tego nie widać. Często właśnie skala mmoże być źle dobraza lub wielkość przysłony.
SSn4k3 Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 Ok, lecę dalej bo nie potrafie zrobic tego materialu ktory odbija;] Ktory material maxwellowski wybrac + domyslam sie ze texturka wchodzi do slotu "color";p + jaki parametr zmienic zeby odbijalo otoczenie???
Hindus Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Shader : maxwell plastic, i zmien mu reflect. UV Roughnes odpowiadają za połysk - w granicach 0 - 0,5 - 0,5 duży połysk - rozmyte odbicie. Odnosnie dofa - zmien w ustawieniach kamery fstop na 50 żeby miec maksymalna ostrosc. Jak bedzie za ciemno to wtedy rozjasnij poprzez shuter speed - ok 1-2 - ale zalezne jest to jeszcze od scenki. Shutterspeed nie wpływa na efekt DOF'a a jedynie na rozjasnienie. Fstop jest odp. za te rozmycia. Moze sie przydac: http://atillaakin.com/maxwell/dof.html http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=18107 Hej - 3m sie.
SSn4k3 Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 Dzieki wielkie:D Juz sie biore za ustawienia;]
Georgas Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Jeśli się moge wtrącić możecie mi pomóc rozszyfrować emitery w maxwellu (B,D65,D75,A,C,Cool White)??
Hindus Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 hmm Georgas nie wiem o co ci chodzi za bardzo z tym rozszyfrowywaniem ale z tego co podałes to chodzi o rodzaje emiterów - rodzaj D65 lub D75, Cool White - np D65 emituje inny rodzaj światła niż Cool White który jest poprostu całkowicie biały itd - nie wiem co tu można by jeszcze powiedziec - looknij tutaj. Różnią się głównie kolorem i rodzajem rozchodzenia światła - najpowszechniej stoowany i tak jest D65 , D75 i custom. Musisz próbowac jak chcesz zobaczyc jakie daje efekty. link : http://www.mikeverta.com/Posts/LightingPresets.jpg Aha SSn4k3 Specular color na biały to maks odbic. 1
SSn4k3 Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 Moj pierwszy "powazny" render maxwellem;p Narazie bez emiterow ;] Jestem z siebie dumny;] sampling okolo 11 a pozniej sie wysypal bo wlaczylem foobara:\ Render time: nie przekroczylo 20 minut.
Hindus Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 Pamietaj żeby zawsze pobawic sie na koncu kontrastem bo renderki spod maxwella maja to do siebie że trzeba potem jeszcze kontrast poprawiac. A jesli idzie o bumpa to jak dodasz go a to drewno to tak w granicach 15-20 jesli idzie o nateżenie i pamietaj ze musisz wtedy czekać troche dłużej bo noise moze powodowac ze na początku nie będzie ten bump tak widoczny. Dla przykładu tutaj wartosc 30 dla bumpmapy na podłożu i daleko jeszcze do ostrego bumpa. Takie rady z którymi miałem problem na początku aby zrozumiec ;) Pozdro.
SSn4k3 Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 Zakochałem się, pozwolicie, że bedę sie tutaj chwalił progressem i osiagnieciami + ew. czasami się o coś zapytam zeby nie smiecic nowymi topicami;] Thx. Hindus ! Edit: Teraz dopiero zauważylem... Dlaczego szkło w tym stole prześwituje ale swiatla juz nie przepuszcza bo na dole jest cień???=]
Hindus Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 możliwe że to wina ujęcia bo widzisz cień od spodu a z góry nie - spróbuj wyrenderować cos innego z szkła i zlukać czy będzie cień - u mnie szkło nei powoduje cienia i nie widze aby takowy był tutaj :] zalezy jak ustawisz swiatła itd. Zakochałem się, pozwolicie, że bedę sie tutaj chwalił progressem i osiagnieciami + ew. czasami się o coś zapytam zeby nie smiecic nowymi topicami;] Thx. Hindus ! znam to uczucie :] nie ma za co - będe starał sie pomagac w miare swoich mozliwosci. Niedługo ma byc 1.0 wiec poszalejemy. Duzo przydatnych informacji znalezc mozna na forum producenta. Pozdrawiam - hej.
SSn4k3 Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 Chyba troszku lepiej. Zostawie ten stół na 4 godzinki w innym rzucie i zobaczymy czy cos ciekawego zrobi. Wrzuce jak wróce z ligi mistrzow z lokalu... no chyba ze sie sypnie:)
SSn4k3 Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 Wiem, ale niestety nie bylo mnie przy początku rendera bo brałem prysznic i juz nie chcialo mi sie tego zmieniac;] ps; to u gory to jest reflect zBENDowanej podlogi (sam nie wiem czemu zrobilem bend:))
SSn4k3 Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Napisano 22 Kwiecień 2006 Ok, mam kilka nastepnych pytań dot. maxwella. Czy da się ustawić ilość bounces dla swiatel? Czy w swietle ktore pochodzi od emmitera mozna ustawić aby cienie mialy ostre krawędzie? Czy da się ustawić material tak, aby odbijał on swiatlo/otoczenie nie "płasko" tylko zeby bylo widac na nim bumpa(nie wiem czy to dobrze sformulowalem:)) O znalazlem jakas graficzke Chcialbym cos takiego np. Na drewnianej podlodze. Nawet przy duzym bumpie (ok.80, zaznaczylem ptaszkiem bumpa:))) i ustawieniu jakiegos swiatelka ktore by sie ladnie odbijało (niewielki cylinder jaki emiter) i dupa:P ps. ale zamieszałem:P
xeav Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Czy w swietle ktore pochodzi od emmitera mozna ustawić aby cienie mialy ostre krawędzie? cienie zależą od kształtu emittera, zachowuje się jak w realu tzn. im mniejeszy kształt emmitera tym ostrzejsze cienie. Pokombinuj trochę a zobaczysz różnice
Hindus Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 bump musi sie strasznei długo renderowac ok sampla 11 jest widoczny chodz nie zawsze czasami koło 14 dopiero - zalezy od noisu, zwykle wystarczy wartosc 30, obsługuje głownie jpg, tile spod edytora materiałów nie działa w maxwellu, musisz uzyc uvwmap jak by co ;) - btw czasem jak zaznaczysz 'ptaszka' i zamkniesz material editor i otworzysz znowu to on sie odznacza - zobacz moze sie odznaczyło :) dzieki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się