nielot007 Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Witam!! aktualnie musze zrobic reklame do szkoly i mam zamiar zrobic animke w maxie ale to nie wazne moje pytania dotycza animacji czlowieka rigging bede robil bipedem i mam takie pytanie jak glowe mam osobno (tzw nie ma glowy ma cos zamiast niej) to moge zrigowac same cialo(rece nogi ltow itp) a glowy nie aby byl osobnym obiektem gdyz ona nie bedzie sie ruszac i pozniej tylko polaczyc rpostac(zrigowana) z glowa aby podczas animacji glow podazala za cialem i tak samo jak cialo sie wyginala tzw jesli cialo sie schyla to glowa podaza za nim czy musze riggowac z glowa?? :) i czy moge np. pierw zriggowac a pozniej zrobic mapowanie i textury?? nieldugo kolejne pytania :) z gory dzieki za pomoc pozdro
Kris_R Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Co do głowy, to jasne :) wystarczy, że ją zwyczajnie podlinkujesz do bipeda.. co do kolejności działań (animacja, mapowanie, tekstury) to nie ma tutaj ścisłych zasad i można spokojnie sobie animować, a teksturki wypracować później. Zależy oczywiście czy przewidujesz przeskakiwanie między softami.. ale nawet jeśli to i tak coś na to poradzimy ;) W razie czego śmiało pytaj. pozdro
kannu Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 serwusik :) teraz są już takie myki, ze jest mocna dowolność w kolejności. Zawsze warto wymodelowany obiekt sobie pomapować jakimś unwrapem - i wtedy animując go masz czas na zrobienie i podstawienie finalnych tekstur - aż do momentu renderingu. Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
nielot007 Napisano 23 Kwiecień 2006 Autor Napisano 23 Kwiecień 2006 Witam!! dzieki za odzew :) napewno bede jeszcze pytal, ale pierw sobie porigguje :D a tak na marginesie znacie jakies tutki o animacji ludzi nie chodzi o rigging tylko sama animacje np. jak cos przesowa podnosi itp bo nie wiem zbytnio jak sie takie cos robi czy recznie czy jak np. jak ludek ma przesunac jakis obiekt to taka animke sie robi recznie (recznie sie ustawia pozy i przesowa) mi sie widzi ze nie bo to troche meczace by bylo i czasochlonne ?? aha jeszcze jdno kannu fajne animki ale mam pytanie jak je robiles np. biped i OB BOX ?? recznie przesowales kkosci ?? czy jaa ciekwai mnie to pozdro
kannu Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 serwusik :) nielot - odnośnie tutoriali do animacji to raczej średnio z dostępnością (m.in. z tego powodu tak mało ludzi animuje). Odnośnie trudności animowania - to jest to faktycznie trudne, męczące i czasochłonne (to kolejny powód małej ilości animatorów). Bywało ze 10 sekund animacji robiłem przez miesiąc.Samej animacji postaci. Odnośnie mojej strony - animacja Biped (z tym człowiekiem stojącym obok bipeda ) - to typowa ręczna robota. Zadanie polegało na zrobieniu animacji podobnej do ruszjącego sie kolesia. Odnośnie OB Box - to typowa animacja ręczna - na kościach. Pozdrawiam i życze powodzenia :)
nielot007 Napisano 24 Kwiecień 2006 Autor Napisano 24 Kwiecień 2006 Witam!! odnosnie animki biped(tej z czlowiekiem) to znaczy ze robiles to tak parzyles jak kolo rusza np. reka i recznie czyli poprzez rotate i move ustawiales ta poze?? rzeź :D pozdro EDIT Witam!! mam taka prosbe/pytanie czy sa w internecie jakies materialy do tyczace poruszania sie ludzi tzw. jak facet chodzi jak babka chodzi jak kucaja cos podnosza abym wiedzial jak sie rece ukladaja gdyz na sobie to tak troche nie wygodnie testowac :D z gory dziki za linki :) pozdro
thud Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 hej! moze Ci sie to przydac: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc_p2/bases1.asp http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc_p2/skinning1.asp swego czasu tez potrzebowalem pomocy i dano mi te linki :) pewnie je znasz, ale co tam...
nielot007 Napisano 24 Kwiecień 2006 Autor Napisano 24 Kwiecień 2006 dzieki za linki thud, tyle ze ja "pracuje" na biped'zie(character studio) :) ale i tak dzieki :D mam jeszcze jedno pytanie czemu jak chce sam zrobic np. animacje krokow (nie symulatorem) to czmu jak przesowam nogi i chce przesunac miednice(??) tam gdzie jest bip01(centrum) do przodu to nie moge?? aha nie chce miec wlaczonej tej funcji z ludzikiem (co w niej ustawialem biped'a wzgledem postaci) :) rozumiecie jak nie to narysuje :) ?? z gory dzieki za pomoc pozdro
thud Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 Damian musialby sie odezwac, pomagal mi jak probowalem brac udzial w Bitwie z lala i tez korzystalem z Bipeda, cos z kluczami trzeba chyba pokombinowac :) a za linki sorki, nie doczatalem PS. masz helpa do CS?? jak nie to moge przeslac (to chyba nie piractwo??) edit: help zajmuje 47 mb, bede musial na jakis serwerek wrzucic jak bedziesz chcial ok
nielot007 Napisano 24 Kwiecień 2006 Autor Napisano 24 Kwiecień 2006 a za linki sorki, nie doczatalem PS. masz helpa do CS?? jak nie to moge przeslac (to chyba nie piractwo??) no problem :) ciagle zapominam ze mam help'a :D hehe nie no piractwo no co ty :D,oryginal :) Damian chyba zadko tu bywa wiec czemu akurat mialby zajrzec na moj watek :D pozdro
thud Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 wlasnie w helpie jest bardzo fajnie opisany chocby proces chodzenia :), z poczatku tez kompletnie zapomnialem ze mam tak potezne zrodlo informacji :D to powodzenia w dalszej pracy!
Kris_R Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 Miednice przesuwasz poruszając centrum masy bipeda... tym białym glutem w miednicy. Nóżki blokujesz stawiając odpowiednie klucze blokowane (Planted Key)...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się