jjh Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 Ostatnio próbowałem renderować w V-rayu dosyć spory obiekt i w trakcie wyskoczył mi komunikat mówiący coś o zbyt wielkich rozmiarach obiektu. Czy są w tym zakresie jakieś ograniczenia?
jaccunio Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp. a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac?
P4VV37 Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 A co jeśli robisz jakiś duży obiekt(gwiazda, planeta, księżyc)? też w naturalnym rozmiaże?
jjh Napisano 26 Kwiecień 2006 Autor Napisano 26 Kwiecień 2006 nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp. a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac? Nietrudno zeskalować ale chodzi mi o tą granicę kiedy trzeba już zastanawiac się nad skalowaniem obiektu.
Ania Napisano 26 Kwiecień 2006 Napisano 26 Kwiecień 2006 z doświadczenia wiem, że warto trzymać scenę taką jak lub nieco większą od viewportu przy starcie maksa. (nieco większą - może do kilkuset razy większą, ale nie jestem pewna) jak zrobisz o wiele za małe, to będą problemy z suwaniem vertexów, bo skala za mała, a jak zrobisz za duże to widocznie się porobią te rzeczy o których mówisz. przyjmij że te maksowskie jednostki to są kilometry (czy tam sekundy świetlne, jak wolisz) a nie milimetry, i będzie ok. problem polega (chyba, nie znam się na tyle, być może plotę bzdury) na tym, że programując coś (maksa), programista podał np. że liczby mają np. 8 bytów, a jak zrobisz objekt którego wymiary się nie mieszczą w tych 8 bytach, to są problemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się