Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ostatnio próbowałem renderować w V-rayu dosyć spory obiekt i w trakcie wyskoczył mi komunikat mówiący coś o zbyt wielkich rozmiarach obiektu.

Czy są w tym zakresie jakieś ograniczenia?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 833
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp.

a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac?

Napisano

A co jeśli robisz jakiś duży obiekt(gwiazda, planeta, księżyc)? też w naturalnym rozmiaże?

Napisano
  • Autor
  jaccunio napisał:
nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp.

a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac?

 

 

 

Nietrudno zeskalować ale chodzi mi o tą granicę kiedy trzeba już zastanawiac się nad skalowaniem obiektu.

Napisano

z doświadczenia wiem, że warto trzymać scenę taką jak lub nieco większą od viewportu przy starcie maksa. (nieco większą - może do kilkuset razy większą, ale nie jestem pewna)

jak zrobisz o wiele za małe, to będą problemy z suwaniem vertexów, bo skala za mała, a jak zrobisz za duże to widocznie się porobią te rzeczy o których mówisz.

 

przyjmij że te maksowskie jednostki to są kilometry (czy tam sekundy świetlne, jak wolisz) a nie milimetry, i będzie ok.

 

problem polega (chyba, nie znam się na tyle, być może plotę bzdury) na tym, że programując coś (maksa), programista podał np. że liczby mają np. 8 bytów, a jak zrobisz objekt którego wymiary się nie mieszczą w tych 8 bytach, to są problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności