Napisano 25 Kwiecień 200619 l Ostatnio próbowałem renderować w V-rayu dosyć spory obiekt i w trakcie wyskoczył mi komunikat mówiący coś o zbyt wielkich rozmiarach obiektu. Czy są w tym zakresie jakieś ograniczenia?
Napisano 25 Kwiecień 200619 l nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp. a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac?
Napisano 25 Kwiecień 200619 l A co jeśli robisz jakiś duży obiekt(gwiazda, planeta, księżyc)? też w naturalnym rozmiaże?
Napisano 26 Kwiecień 200619 l Autor jaccunio napisał: nie wiem czy sa ograniczenia, ale warto trzymac sie rzeczywistej skali obiektow i wtedy nie ma bugow itp. a tak w ogole, to tak trudno zeskalowac? Nietrudno zeskalować ale chodzi mi o tą granicę kiedy trzeba już zastanawiac się nad skalowaniem obiektu.
Napisano 26 Kwiecień 200619 l z doświadczenia wiem, że warto trzymać scenę taką jak lub nieco większą od viewportu przy starcie maksa. (nieco większą - może do kilkuset razy większą, ale nie jestem pewna) jak zrobisz o wiele za małe, to będą problemy z suwaniem vertexów, bo skala za mała, a jak zrobisz za duże to widocznie się porobią te rzeczy o których mówisz. przyjmij że te maksowskie jednostki to są kilometry (czy tam sekundy świetlne, jak wolisz) a nie milimetry, i będzie ok. problem polega (chyba, nie znam się na tyle, być może plotę bzdury) na tym, że programując coś (maksa), programista podał np. że liczby mają np. 8 bytów, a jak zrobisz objekt którego wymiary się nie mieszczą w tych 8 bytach, to są problemy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto