Skocz do zawartości

Scena 3D: Sypialnia


Endriu_M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

tacka się unosi, powinna robić lekkie wgłębienie w pościeli

firana powinna zwisać a nie falować się w ten sposób (i dziwnie że jak okno jest pochylone, ta firana jednak w ten sposób, lepiej może jednak rulety)

tylna część łóżka wygląda zbyt masywnie, ale może tak ma być

ta niebieska podószka też jakaś sztywna

materiały w porządku, oświetlenie byłoby też ok gdyby nie ten volumetric

a przed łóżko dałabym dywanik, bo co to tak wstawać na zimną podłogę?

lustro ładnie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie komentarze i krytykę. Jeśli chodzi o ten nieszczęsny VOLUME - to był to trochę efekt zamierzony - tzn. nie żeby przesadzić, ale kiedy jest go mniej po prostu... tak jakby go nie było. Zresztą jeśli zrobić zdjęcie przy takim świetle... No w każdym razie wydaje mi się, że tak by to wszystko wyglądało, nie wiem nawet czy reszta nie jest zdecydowanie za jasna. Ania: brak dywanika po to żeby się szybko z rana obudzić. :) A tak poważnie to faktycznie moje niedopatrzenie. Z firanką postaram się coś zrobić - chociaż okno jest pochyłe, a firanka wchodzi za łóżko, więc musi być trochę wybrzuszona... Chyba... Tak jak napisałem nie jest to mój pomysł na wizualizację. Odtwarzałem tylko zdjęcie z jednego z katalogów. I jeszcze jedno. Co z tymi szaderami. Przyznam szczerze, że hasło "shadery do wymiany" - jest tak niekonkretne, że... no po prostu to żadna rada. Jeśli ktoś może powiedzieć coś bardziej konretnego będę wdzięczny. I jeszcze pytanie. Zna ktoś jakieś tutoriale o oświetlaniu wnętrz i w ogóle tego typu wizualizacjach? Pozdrawiam! Jeszcze raz wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oświetlenia wnętrz - nie tutorial, ale dość przydatny wątek, z różnego rodzaju oświetleniami i ustawieniami:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

edit: uch widzę że obrazki częściowo ztamtąd wybyły

 

shadery - chodzi o to, że niektóre rzeczy wyglądają jakby były z innego materiału niż są, np. białe poduszki i materac jak z plastiku. (w tym przypadku specular za mocny)

 

co do volume - jeśli zrobić zdjęcie przy takim świetle, to tylko pod warunkiem że jesteś nałogowym palaczem będziesz miał takie volume.

 

albo jak masz kominek który prawie nie ciągnie i trochę dymi, i otworzysz drzwiczki do kominka żeby było cieplej (mój chłopak wykazał się taką pomysłowością), wtedy będziesz miał przepiękne volumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to troche sprecyzuje te shadery:

1)podloga. domyslam sie ze to panele, choc tego za bardzo nie widać. powinny być bardziej błyszczące (w sensie większy reflection), i bardziej matowe (w sensie "brushed metal").

2) mebelki też powinny sie nieco błyszczec, szczegolnie jesli sie patrzy pod małym kątem (jak np. górna płaszczyzna tej małej szafki po lewej stronie).

tak poza tym, to dałes temu materiałowi jakiś specular, prawda?

3)poduszka i materac - nie mam pojęcia, co to jest że ma taki wzorek w romby, ale imo wygląda bardzo plastikowo przez ten specular.

4)firanka - trzeba by jeszcze nieco pokombinować z fallofem dla opacity. jakieś delikatne SSS też by nie zaszkodziło.

 

i jeszcze słowko do tego volumetric fog - domyslam sie ze efekt zamierzony, ale szczerze mowiąc, nigdy czegoś takiego w moim pokoju nie zaobserwowałem :) robi wrażenie strasznie zadymionego

 

a jesli chodzi o dywanik - mowię stanowcze NIE dywanikom. u mnie w domu nie ma żadnego i jestem z tego bardzo zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania, mkk3a - wielkie dzięk!. Wątek już przeglądam. A co do speculara: specular zależy też zdaje się od kąta padania światła - i jeśli tak jest to na tej szafce, przy tym ustawieniu świateł, specular się chyba nigdy nie pojawi (a dałem go, dałem - widać go np. na prawych drzwiach szafy)... no chyba, że będzie ogromny. Co do poduszek i materaca to faktycznie specular za duży - a wzór - taki... hmmm... pikowany materiał. :) I jeszcze jedno pytanie. FG nie działa na specular, więc trzeba użyć kilku normalnych świateł. (nie wiem czy dobrze piszę). Jakie więc macie sposoby, żeby sceny nie przepalić? Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności