Skocz do zawartości

Animacja - śledzenie obiektu tylko wokół jednej osi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam taki zapytajnik - otóż czy można w jakiś sposób zmusić maxa v.5 do poruszania obiektem w ten sposób, by obracał się (on śledząc inny obiekt) tylko wokół jednej osi swojego lokalnego układu współrzędnych?

Przykładowo: czy można obracać oddzielnie wieżę czołgu (obrót w stronę celu) i oddzielnie lufę (w pionie, gdyby na przykład, strzelec mierzył w śmigłowiec)?

Próbowałem stosować kontroler look at, ale ten obracał cały obiekt, kierując jedną z osi na cel...

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Niech Moc będzie z Wami!!!

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak pokombinowałem i doszedłem do wniosku że wieżyczka powinna patrzeć (look at) na dummy znajdujące się pod obserwowanym obiektem (które znajdowało by się na takiej samej wysokości) a ww dummy poruszałoby się razem z obserwowanym obiektem (link). Działku musisz zmienić adjust pivot na koniec i nadać look at. W trakcie pisania tego posta przyszło mi na myśl jeszcze tysiąc sposobów na zrobienie tego (np z użyciem wire parameters) ale nie chce mi się opisywać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności