Jump to content

Animacja - śledzenie obiektu tylko wokół jednej osi


Cyrek
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam taki zapytajnik - otóż czy można w jakiś sposób zmusić maxa v.5 do poruszania obiektem w ten sposób, by obracał się (on śledząc inny obiekt) tylko wokół jednej osi swojego lokalnego układu współrzędnych?

Przykładowo: czy można obracać oddzielnie wieżę czołgu (obrót w stronę celu) i oddzielnie lufę (w pionie, gdyby na przykład, strzelec mierzył w śmigłowiec)?

Próbowałem stosować kontroler look at, ale ten obracał cały obiekt, kierując jedną z osi na cel...

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Niech Moc będzie z Wami!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak pokombinowałem i doszedłem do wniosku że wieżyczka powinna patrzeć (look at) na dummy znajdujące się pod obserwowanym obiektem (które znajdowało by się na takiej samej wysokości) a ww dummy poruszałoby się razem z obserwowanym obiektem (link). Działku musisz zmienić adjust pivot na koniec i nadać look at. W trakcie pisania tego posta przyszło mi na myśl jeszcze tysiąc sposobów na zrobienie tego (np z użyciem wire parameters) ale nie chce mi się opisywać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy