Napisano 30 Kwiecień 200618 l Witam serdecznie! To mój pierwszy post wiec wypadało by się przedstawić - Nazywam się Piotr Wyszyński, teorytycznie mój nick (Szynka) pochodzi od nazwiska. Mam 15 lat oraz PROBLEM Z GRAWITACJĄ :P 1) robisz te swoje pudelka i podloze 2)przejdz na zakladke Space Warps i tam wybierz Gravity i umiesc ja w dowolnym miejscu na scenie...byle aby strzalka byla skierowana w dol ( jak to grawitacja :) ) 3)przejdz po prawej stronie do zakladaki Utulities i wybierz tam Dynamics ( jesli uzywasz maxa 5.0 to musisz najpierw wziasc na More...i tam dopiero wybrac Dynamics ) 4)Naciskassz na New przy Simulation Name 5) nastepnie bierzesz na Edit Object List i tam przesuwasz na druga strone wszystkie te obiekty ktore maja brac udzial w grawitacji( nawet te co sie nie bda ruszaly ! ) 6) potem przechodzisz do Edit Object i tam najpierw wybierasz ten object ktory ma byc jako ten co lezy czyli podloga...w moim przypadku jest to Plane 7) po jego wybraniu w Dynamics Controls zaznacz This Object is Unlyeding czyli inaczej ze wsyzcho od niego sie bedzie odbijac..jak o ziemie :P:) 8) wybierz takze Asign Object Efect i tam wez na druga strone Gravity 9) nacisij na Asign Object Collision i tam przesun na druga strone te obiekty ktore beda braly udzial w odzialywaniu na siebie wmoim przypadku jest to BOX 10)potem sobie wybierz inne obiekty te ktore beda spadac....i wybierz te same parametry przy Assign Object Efect oraz Assign Object Collison... 11)reszte opcji co tam jest mozesz zmienic...jego wage ( Overdrive Automatic Mass) oraz moc odbicia od powierzchni ( Bounce ) 12) gdy to juz sobie pobawisz bedzie trzeba to wszystko zrobic aby to procek obliczyl 13) jak bedziesz gotowy na obliczenia nacisnij na SOLVE i gdy to sszytko obliczy nacisnj play i zobacz co Ci wyszlo W jednym z tematów na tym forum znalazłem to - zrobiłem wszystko pokoleji. Wszystko działa tyle, że boxy zachowują się w sosunku do podłoża jak gumowe piłki (ew. podłoga jak trampolina) - nie wiem co zrobić. Pozdrawiam Z góry dzięki
Napisano 1 Maj 200618 l Grrrr... Dzięki wielkie, ale teraz mam inny problem - box zamiast spadać i zatrzymać się na "ziemi" przelatuje przez niego (najpierw się od niego odbija), a potem przelatuje przez niego :/
Napisano 1 Maj 200618 l Osobiście zamiast bawić się tym symulatorem dynamiki zainteresowałbym się reactorem (wbudowany w maxa).
Napisano 1 Maj 200618 l Próbowałem bawić sie z reactorem - ale ni w ząb go nie rozumiem :( Znalazłby się ktoś chętny to wytłumaczenia mi? (GG:5642304) Pozdrawiam Z góry dzięki :)
Napisano 1 Maj 200618 l zalecam uzyciae klawisza F1 w maxie i zainteresowanie sie czescia traktujaca o Reactorze. W przystepny sposob wszystko wyjasniomo wlasnie tam. Ludzie nie liczcie na latwizne. Nikt wam tutaj nie bedzie przepisywal maxowego helpa. Troche wiecej wkladu w nauke. Pozdrawiam
Napisano 2 Maj 200618 l 1. stwórz plane-a o dość dużych rozmiarach 2. stwórz np 2 boxy i sferę dużo mniejsze od plane-a 3. umieść boxy i sferę ponad plane-m 4. zaznacz wszystko i kliknij na przycisk "Create Right Body Collection" 5. zaznacz boxa 1 i kliknij na przycisk "Open Property Editor..." 6. w okienku ustaw masę boxa, tarcie i elastyczność 7. podobnie postąp z drugim 8. W przypadku sfery ustaw masę na 5, tarcie pozostaw a elastyczność ustaw na 2 9. w przypadku plane-a w ustawieniach w rolecie Simulation Geometry zaznacz "Concave Mash" 10. przetestuj animację klikając na "Prewiev Animation...". Prawdopodobnie wyskoczy ci okienko z ostrzeżeniem że piłka w animacji będzie zachowywała się nienaturalnie - olej to klikając na "Continue" 11. naciśnij p aby sprawdzić jak zachowają się obiekty 12. jeśli wszystko w porządku to zamknij okno podglądu i kliknij na "Create Animation", OK i jeśli trzeba na "Continue" 13. poczekaj chwilę i odtwórz animację. powinno działać. dodam że dużo więcej ustawień znajdziesz w Utilities/reactor. nie chce mi się tego czytać więc sorry za błędy...
Napisano 2 Maj 200618 l Próbowałem bawić sie z reactorem - ale ni w ząb go nie rozumiem :( Znalazłby się ktoś chętny to wytłumaczenia mi? (GG:5642304) Pozdrawiam Z góry dzięki :) Trochę wkładu w nauke - - Fajnie, ale może niektórzy np. ja nie znają angielskiego... Działanie reactora rozgryzłem sam - mimo wszystko dzięki Owca :) Tyle, że natrafiłem na mały problem. Gdy ustawiam np. box na plane to on się rusza nie wiem czemu :D
Napisano 4 Maj 200618 l Jesli chcesz sie bawic w bardziej zawansowane rzeczy w 3dsmaxie a nie znasz angielskiego to zalecam jego jak najszybsza nauke. Ten jezyk jest niezbedny do nauki 3ds maxa. Poniewaz wiele przystepnych pomocy (no i sam 3dsMax) jest w jezyku angielskim. Gwarantuje ze nauka tego jezyka nie bedz czasem straconym. Pozdrawiam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto