Baldack Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 zrobilem sobie szkielet z kosci:P potem ponazywalem go wedlug skeleton>Joint Lebelling>Add FBIK Lebels wszystko pieknie itd...az gdy nadaje Skeleton>Full Body IK>Add Full Body IK niby nadaje sie dobrze rece sie zginaja jest zachowana hierarchia ale problem jest z kolanami ktore Zginaja sie nie w ta strone... wiem ze moge uzyc rotate do ustawienia tego jak trzeba ale mój objekt jest juz zeSkinowany:/ i nie kce mi sie go skinowac jeszcze raz(rysunki obrazuja sprawe)... dla testu zrobilem sobie drugi skeleton w nowej scenie i porbelm sie postarza wiec sadze ze rozwiazanie jest tego takie ze nie bede musial skinowac objektu jeszcze raz prosze o pomoc:P
FaNTOMAS Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Jak budowałeś szkielet powinieneś ugiąć trochę kolana. Mam nadzieję że wiesz oco mi chodzi.
Baldack Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 zrobilem tak:/ nawet raz dla testu to zgiecie bylo OOOOOGROMNE ale problem nie znika;/ [+] nie wiem robilem te "zgiecia" o ktorych mowisz w różne strony;/ doslownie w kazda z mozliwch ale problem pojawia sie ciagle zawsze w ten sam kierunek sie zginaja...nawet inna scena inny skeleton.
Reanimator Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Mozesz przeciez exportowac Skina i po zmianie wrzucic go z powrotem. FbIK nie uzywam, wiec nie pomoge.
Baldack Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 W załączniku jest zrzut tego oco mi chodziło :) FaNTOMAS >> ja wlasnie tak robilem;/ ale problem jest chyba gdzies glebiej...bo inna scena inny skeleton a problem jest...kurde gdyby nie to zeskinowanie to bym sobie poobracal to i owo i by bylo dobrze a tak nie chce mi sie jeszcze raz tego skinowac;/ Mozesz przeciez exportowac Skina i po zmianie wrzucic go z powrotem. FbIK nie uzywam, wiec nie pomoge. moglbys przyblizyc jak mam zniwelowac ten skin i go potem przywrócici?
piotrek Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 A czmu już masz zeskinowany ten szkielet? :) Myślałem, że to na końcu się robi ;p
Reanimator Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Skin -> Edit Smooth Skin -> Export Skin Weights Tool. Robisz Detach Skin, poprawiasz skeleton, nakladasz znowu Skina i wtedy Skin -> Edit Smooth Skin -> Import Skin Weights Tool. Zwykle dziala ;)
Baldack Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 A czmu już masz zeskinowany ten szkielet? :) Myślałem, że to na końcu się robi ;p ponieważ najpierw mialem uzyte zwykle IK i juz bylo zeskinowane itd. a ze w helpie znalazlem cos takiego jak EBIK :P to doszedlem do wniosku ze poprawiam:P
Baldack Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 thx:D twoj sposob okazal sie najlepszym wyjsciem:) dzieki:D
Baldack Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 rozwiazanie problemu: jezeli skeleton jest ustawiony w zlych osiach (to w melu wyskakuje warning) i wiadomo ze trzeba przestawic skeleton w odpowiednie osie...nie wiem czemu tak jest ale jest!!!
Reanimator Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 No bo jak cos jest zle to zwykle trzeba poprawic;>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się