Napisano 2 Maj 200618 l zrobilem sobie szkielet z kosci:P potem ponazywalem go wedlug skeleton>Joint Lebelling>Add FBIK Lebels wszystko pieknie itd...az gdy nadaje Skeleton>Full Body IK>Add Full Body IK niby nadaje sie dobrze rece sie zginaja jest zachowana hierarchia ale problem jest z kolanami ktore Zginaja sie nie w ta strone... wiem ze moge uzyc rotate do ustawienia tego jak trzeba ale mój objekt jest juz zeSkinowany:/ i nie kce mi sie go skinowac jeszcze raz(rysunki obrazuja sprawe)... dla testu zrobilem sobie drugi skeleton w nowej scenie i porbelm sie postarza wiec sadze ze rozwiazanie jest tego takie ze nie bede musial skinowac objektu jeszcze raz prosze o pomoc:P
Napisano 2 Maj 200618 l Jak budowałeś szkielet powinieneś ugiąć trochę kolana. Mam nadzieję że wiesz oco mi chodzi.
Napisano 2 Maj 200618 l Autor zrobilem tak:/ nawet raz dla testu to zgiecie bylo OOOOOGROMNE ale problem nie znika;/ [+] nie wiem robilem te "zgiecia" o ktorych mowisz w różne strony;/ doslownie w kazda z mozliwch ale problem pojawia sie ciagle zawsze w ten sam kierunek sie zginaja...nawet inna scena inny skeleton.
Napisano 2 Maj 200618 l Mozesz przeciez exportowac Skina i po zmianie wrzucic go z powrotem. FbIK nie uzywam, wiec nie pomoge.
Napisano 2 Maj 200618 l Autor W załączniku jest zrzut tego oco mi chodziło :) FaNTOMAS >> ja wlasnie tak robilem;/ ale problem jest chyba gdzies glebiej...bo inna scena inny skeleton a problem jest...kurde gdyby nie to zeskinowanie to bym sobie poobracal to i owo i by bylo dobrze a tak nie chce mi sie jeszcze raz tego skinowac;/ Mozesz przeciez exportowac Skina i po zmianie wrzucic go z powrotem. FbIK nie uzywam, wiec nie pomoge. moglbys przyblizyc jak mam zniwelowac ten skin i go potem przywrócici?
Napisano 2 Maj 200618 l A czmu już masz zeskinowany ten szkielet? :) Myślałem, że to na końcu się robi ;p
Napisano 2 Maj 200618 l Skin -> Edit Smooth Skin -> Export Skin Weights Tool. Robisz Detach Skin, poprawiasz skeleton, nakladasz znowu Skina i wtedy Skin -> Edit Smooth Skin -> Import Skin Weights Tool. Zwykle dziala ;)
Napisano 2 Maj 200618 l Autor A czmu już masz zeskinowany ten szkielet? :) Myślałem, że to na końcu się robi ;p ponieważ najpierw mialem uzyte zwykle IK i juz bylo zeskinowane itd. a ze w helpie znalazlem cos takiego jak EBIK :P to doszedlem do wniosku ze poprawiam:P
Napisano 3 Maj 200618 l Autor rozwiazanie problemu: jezeli skeleton jest ustawiony w zlych osiach (to w melu wyskakuje warning) i wiadomo ze trzeba przestawic skeleton w odpowiednie osie...nie wiem czemu tak jest ale jest!!!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto