Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zrobilem sobie szkielet z kosci:P

potem ponazywalem go wedlug skeleton>Joint Lebelling>Add FBIK Lebels

wszystko pieknie itd...az gdy nadaje Skeleton>Full Body IK>Add Full Body IK

niby nadaje sie dobrze rece sie zginaja jest zachowana hierarchia

ale problem jest z kolanami ktore Zginaja sie nie w ta strone...

wiem ze moge uzyc rotate do ustawienia tego jak trzeba ale mój objekt jest juz zeSkinowany:/ i nie kce mi sie go skinowac jeszcze raz(rysunki obrazuja sprawe)...

dla testu zrobilem sobie drugi skeleton w nowej scenie i porbelm sie postarza wiec sadze ze rozwiazanie jest tego takie ze nie bede musial skinowac objektu jeszcze raz prosze o pomoc:P

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak budowałeś szkielet powinieneś ugiąć trochę kolana. Mam nadzieję że wiesz oco mi chodzi.

Napisano
  • Autor

zrobilem tak:/

nawet raz dla testu to zgiecie bylo OOOOOGROMNE ale problem nie znika;/

[+]

nie wiem robilem te "zgiecia" o ktorych mowisz w różne strony;/ doslownie w kazda z mozliwch

ale problem pojawia sie ciagle zawsze w ten sam kierunek sie zginaja...nawet inna scena inny skeleton.

Napisano
  • Autor
W załączniku jest zrzut tego oco mi chodziło :)

 

FaNTOMAS >> ja wlasnie tak robilem;/

ale problem jest chyba gdzies glebiej...bo inna scena inny skeleton a problem jest...kurde gdyby nie to zeskinowanie to bym sobie poobracal to i owo i by bylo dobrze a tak nie chce mi sie jeszcze raz tego skinowac;/

 

Mozesz przeciez exportowac Skina i po zmianie wrzucic go z powrotem.

 

FbIK nie uzywam, wiec nie pomoge.

 

moglbys przyblizyc jak mam zniwelowac ten skin i go potem przywrócici?

Napisano

Skin -> Edit Smooth Skin -> Export Skin Weights Tool.

 

Robisz Detach Skin, poprawiasz skeleton, nakladasz znowu Skina i wtedy

 

Skin -> Edit Smooth Skin -> Import Skin Weights Tool.

 

Zwykle dziala ;)

Napisano
  • Autor
A czmu już masz zeskinowany ten szkielet? :)

Myślałem, że to na końcu się robi ;p

ponieważ najpierw mialem uzyte zwykle IK i juz bylo zeskinowane itd.

a ze w helpie znalazlem cos takiego jak EBIK :P to doszedlem do wniosku ze poprawiam:P

Napisano
  • Autor

rozwiazanie problemu:

jezeli skeleton jest ustawiony w zlych osiach (to w melu wyskakuje warning)

i wiadomo ze trzeba przestawic skeleton w odpowiednie osie...nie wiem czemu tak jest ale jest!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności