Napisano 2 Maj 200618 l Siema - mam BIG problem - chodzi o to ze chce np. z BOXA rozdzielic wszystkie polygony na obiekty - uzywajac zwyklej opcji DETACH zajeloby mi to z 3 lata gdyz polygonow jest duzo. Chce to wykorzystac do reaktora FRACTURE aby zasymulowac rozbijana szybę. Z tym ze FRACTURE potrzebuje juz gotowych kawalkow laby moc zasymulowac rozbicie tak wiec jesli ktos wie jak "Z detachowac" naraz wszystkie polygony do osobnych obiektow to niech mi podpowie. Bardzo prosze - jest mi to niezmiernie potrzebne. Chyba ze ktos zna wogole inny sposob na zrobienie tluczacej sie szyby - Bylbym niezwykle wdzieczny za zdradzenie tegoż tricku.
Napisano 2 Maj 200618 l zamien obiekt na editable mesh i wybierz opcje explode na tab panelu. btw jezeli zadajesz pytania w dzialach modeling/rendering itepe podawaj info z jakiego programu korzystasz, nie zawsze jest to tak oczywiste :-)
Napisano 2 Maj 200618 l Autor To chyba nie bardzo dziala, nadal nie rozdziela mi na poszczgolne poligony jedynie na pol dzieli mi obiekt (na zalaczonym screenie pokazane jest o co mi chodzi). Poprostu chce zeby mi rozdzielilo na kazdy polygon a to tylko rozdziela na te ktore sa zaznacze i ustawia je jako jako jeden obiekt - tzn. ze jak zanzacze zalozmy 3 polygony to po EXPLODE-owaniu on potraktuje te 3 polygony jako jeden obiekt Pomocy - moze nie umiem sie tym EXPLODE poslugiwac. Pomozcie. No bo nie usmiecha mnie sie za kazdym razem zaznaczac po jednym polygonie i klkanie na EXPLODE bo musialbym ta czynnosc powtorzyc ok 150 razy :-P
Napisano 2 Maj 200618 l kliknij na ten element , daj editable mesh , nie zaznaczaj zadnych poligonow (ew. wszystkie zaznacz) ustaw wartosc explode na 0 i kliknij EXPLODE wsio ;) jak nie wyjdzie , zarzuce screeny
Napisano 2 Maj 200618 l Autor Haha, wreszcie sie udalo - Dzieki chlopaki - o to mi chodzilo - teraz mam 150 obiektow :-P. I pomyslec ze tajemnica tkwila w ustewieniu na 0 EXPLOD-a ;] Dzieki jeszcze raz chlopaki :-D Teraz dopiero bede mial wlaka - REACTOR chyba mi bedzie z 3 lata obliczal te pare tysiecy kawalkow szyby. Ma ktos moze pomysl jak zrobic animacje rozbijanej szyby?? Jesli tak rowniez bylbym niezwykle wdzieczny :-D
Napisano 2 Maj 200618 l szyba zawsze jak w nia uderzysz punktowo rozbija się w taką pajęczynke ... pomysl o tym , moze zrob cylinder , duzo cap segments , naloz noise i juz bedziesz miec mniej wiecej taka pajeczynke... uzyj explode i potem reactora.. kombinuj :) moze znajdz jakies referki jak sie szyba rozbija i zobacz jak musisz ulozyc siatke zeby sie ukladala tak jak z referek pozdro , powodzenia w tworzeniu :)