Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Długo myślałem nad koncepcją jakiegoś kojarzącego sie z nowoczesnością obiektu i poprzez metalową planete, przez super myszke postanowiłem że zrobie rośline z metalowymi liścmi, masą kabli i doniczką z ostro odbijającego metalu. I co do modelu doniczki. Jak zrobić aby była ona okrągła z dziurą u góry i aby była z takimi rowkami tylko że nie prosto w dół lecz tak jakby dookoła szły.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi o pionowe rowki?

 

Ja utworzyłbym z krzywych przekroje poprzeczne i też wytłoczyłbym.

 

W poly też można, ale imo powstałaby zbyt gęsta siatka jak na doniczkę.

 

Jakkolwiek by nie było, najlepszy byłby tu displacement. :)

Napisano

Dokładniej o dispie? Najlepiej (standardowa odpowiedź xD) poczytaj o tym w helpie.

Pokrótce - Jest to coś w rodzaju tekstury (w skali szarości) którą podpinasz do materiału, a który odpowiada za deformację geometrii bryły :)

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26188&highlight=displacement

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25866&highlight=displacement

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25181&highlight=displacement

 

Poszukaj też w tutorialach na max3d.

Napisano
  • Autor

ok zapoznałem się wstepnie z tym slotem ale nie wiem jak miałaby wyglądać tekstura dla tych rowków. Mają być jak na reklamie tamponów takie wąskie i leciutko dookoła

Napisano

Innymi słowy bump sprawia, że modyfikowane są wektory odbicia światła i przedmiot sprawia wrażenie nierównego, choć w rzeczywistości tak nie jest.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności