Napisano 4 Maj 200618 l Długo myślałem nad koncepcją jakiegoś kojarzącego sie z nowoczesnością obiektu i poprzez metalową planete, przez super myszke postanowiłem że zrobie rośline z metalowymi liścmi, masą kabli i doniczką z ostro odbijającego metalu. I co do modelu doniczki. Jak zrobić aby była ona okrągła z dziurą u góry i aby była z takimi rowkami tylko że nie prosto w dół lecz tak jakby dookoła szły.
Napisano 4 Maj 200618 l Za pomoca krzywych wymodeluj profil doniczki, a następnie wytłocz z tego bryłę obrotową.
Napisano 4 Maj 200618 l Autor oj ogolny model doniczki to zrobie i z shape ale mi chodzi o te rowki na ukos w dol doniczki
Napisano 4 Maj 200618 l Chodzi o pionowe rowki? Ja utworzyłbym z krzywych przekroje poprzeczne i też wytłoczyłbym. W poly też można, ale imo powstałaby zbyt gęsta siatka jak na doniczkę. Jakkolwiek by nie było, najlepszy byłby tu displacement. :)
Napisano 4 Maj 200618 l Dokładniej o dispie? Najlepiej (standardowa odpowiedź xD) poczytaj o tym w helpie. Pokrótce - Jest to coś w rodzaju tekstury (w skali szarości) którą podpinasz do materiału, a który odpowiada za deformację geometrii bryły :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26188&highlight=displacement http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25866&highlight=displacement http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25181&highlight=displacement Poszukaj też w tutorialach na max3d.
Napisano 4 Maj 200618 l Autor ok zapoznałem się wstepnie z tym slotem ale nie wiem jak miałaby wyglądać tekstura dla tych rowków. Mają być jak na reklamie tamponów takie wąskie i leciutko dookoła
Napisano 4 Maj 200618 l Innymi słowy bump sprawia, że modyfikowane są wektory odbicia światła i przedmiot sprawia wrażenie nierównego, choć w rzeczywistości tak nie jest.