klikus1984 Napisano 17 Maj 2006 Napisano 17 Maj 2006 Witam , wlasnie sobie przegladam przyklady roznych silnikow dla GI w V_ray-u, chcialbym dobrac jakis najlepszy pod wzgledem czasu renderingu i jakosci, czyli jak zwykle KOMPROMIS, moje pytanie : Jakich silnikow dla GI uzywacie do oswietlania wnetrz. ? http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/examples_GI.htm Wydaje mi sie ze pod wzgledem kompromisu dobre jest to : Irradiance map + photon map with retracing of corners; corners are better although still a little dark
Marcin Napisano 17 Maj 2006 Napisano 17 Maj 2006 Photon mapping sprawuje sie świetnie gdy masz do zrobienia mnustwo renderów tego samego pomieszczenia. Światło przeliczane jest dla całej sceny za jednym razem i można poźniej kożystać z zapisanej mapy photonów ile się chce. Jedynym mankamentem (przynajmniej dla mnie) jest konieczność używania vra-lightów lub świateł i dobierania wartości subdv. Ja osobiście preferuje Lightcache jako silnik dla secondary bounces. Pozwala na bardzo szybki podgląd oraz rownie szybkie obliczenia, w kombinacji z irradiance mapą sprawuje się idealnie. Do animacji bardziej bym polecił photon mape; gdzie poźniej po przeliczeniu można ustawić kamere wszędzie (teoretycznie). Sprawa wygląda podobnie z lightmapą, tylko zamiast przeliczać całą scene liczy sample jedynie dla widoku a w trybie Fly-Through liczy wszystko co znajduje się na drodze animacji kamery (niestety jeśli wszystko w scenie jest statyczne, to samo tyczy sie photon mapy) To na tyle ode mnie, ale radze samemu poćwiczyć wszystkie silniki. Różnie bywa i nie wszyscy mają jeden gust i jedne potrzeby. Jedne kombinacje są szybkie, inne dokładne, kolejne coś po środku ;] Ale na wstępie radził bym zaczerpnąć informacji na temat QMC samplera oraz Irradiance mapy i Light cache to jedne z najważniejszych "sekcji" vraya na początek (lepiej zrozumieć wcześniej zeby pożniej nie sprawiały problemów)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się