Napisano 17 Maj 200618 l Witam , wlasnie sobie przegladam przyklady roznych silnikow dla GI w V_ray-u, chcialbym dobrac jakis najlepszy pod wzgledem czasu renderingu i jakosci, czyli jak zwykle KOMPROMIS, moje pytanie : Jakich silnikow dla GI uzywacie do oswietlania wnetrz. ? http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/examples_GI.htm Wydaje mi sie ze pod wzgledem kompromisu dobre jest to : Irradiance map + photon map with retracing of corners; corners are better although still a little dark
Napisano 17 Maj 200618 l Photon mapping sprawuje sie świetnie gdy masz do zrobienia mnustwo renderów tego samego pomieszczenia. Światło przeliczane jest dla całej sceny za jednym razem i można poźniej kożystać z zapisanej mapy photonów ile się chce. Jedynym mankamentem (przynajmniej dla mnie) jest konieczność używania vra-lightów lub świateł i dobierania wartości subdv. Ja osobiście preferuje Lightcache jako silnik dla secondary bounces. Pozwala na bardzo szybki podgląd oraz rownie szybkie obliczenia, w kombinacji z irradiance mapą sprawuje się idealnie. Do animacji bardziej bym polecił photon mape; gdzie poźniej po przeliczeniu można ustawić kamere wszędzie (teoretycznie). Sprawa wygląda podobnie z lightmapą, tylko zamiast przeliczać całą scene liczy sample jedynie dla widoku a w trybie Fly-Through liczy wszystko co znajduje się na drodze animacji kamery (niestety jeśli wszystko w scenie jest statyczne, to samo tyczy sie photon mapy) To na tyle ode mnie, ale radze samemu poćwiczyć wszystkie silniki. Różnie bywa i nie wszyscy mają jeden gust i jedne potrzeby. Jedne kombinacje są szybkie, inne dokładne, kolejne coś po środku ;] Ale na wstępie radził bym zaczerpnąć informacji na temat QMC samplera oraz Irradiance mapy i Light cache to jedne z najważniejszych "sekcji" vraya na początek (lepiej zrozumieć wcześniej zeby pożniej nie sprawiały problemów)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto