Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy koś wie jak można (przyczepić/przypisać) helper np. Dummy do jednego Vertex-a jakiegoś obiektu?

 

Przykład: przeciągam Helper a za nim podąża jeden Vertex, dzięki czemu linia się wykrzywia

 

[pomocy]

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ano da sie :)

 

ja na przykladzie Shape->Spline moge wytlumaczyc.

 

robisz taka linie, kilka punkow w niej. Zmienisz ja na Spline.

 

Dodajesz Dummy w miejscy gedzie jest vert kroty chcesz kontrolowac.

 

dodajesz modyfier SplineSelect (MeshSelect etc..zalezy jaki obiekt masz, tu jest spline wiec SplineSelect).

 

w SplineSelect, na poziomie Vertex, zaznaczasz ten vert ktory chcesz kontrolowac.

 

Jak masz ten vert wybrany to odrazu idz do modifiers i dodaj Linked XForm do stack. W opcjach Linked XForm wybierz \"Pick Control Object\" wybierz Dummy, i voila :)

 

jak cos nie tak to daj znac..jakis screen dam

Napisano

mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka

 

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

 

po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01

Napisano
Originally posted by lechoo

mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka

 

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

 

po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01

 

hmmm...dobrze wiedziec, cos jak wire...

 

mosze sie skryptu nauczyc :D

Napisano

obydwa sposoby sa bardzo dobre

 

pierwszy jest szybki do zrobienia,

 

scryptowy daje wiecej mozliwosci, lecz przy animowaniu vertex pozostaje w tym samym miejscu a tylko helper zmienia swoja pozycje :(

 

uprzejmie dziekuje :)

Napisano

spoko :) dziala, ale teraz gdy napisalem to w ten sposob:

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do (update_line)

 

fn update_line=

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

registerTimeCallback update_line

 

efekt jest odwrotny :) przesuwajac recznie dummy, vertex nie zmienia polozenia, a dopiero przy animowaniu heh

Napisano

Adas zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic, ale nie masz na to teraz czasu, a mi w zupelnosci wystarczy sposob z \"Linked XForm\" wiec nie zaprzataj sobie tym glowy, chyba ze naprawde chcesz, jeszcze raz dziekuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności