sbx Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Czy koś wie jak można (przyczepić/przypisać) helper np. Dummy do jednego Vertex-a jakiegoś obiektu? Przykład: przeciągam Helper a za nim podąża jeden Vertex, dzięki czemu linia się wykrzywia [pomocy]
ZOMO Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 ano da sie :) ja na przykladzie Shape->Spline moge wytlumaczyc. robisz taka linie, kilka punkow w niej. Zmienisz ja na Spline. Dodajesz Dummy w miejscy gedzie jest vert kroty chcesz kontrolowac. dodajesz modyfier SplineSelect (MeshSelect etc..zalezy jaki obiekt masz, tu jest spline wiec SplineSelect). w SplineSelect, na poziomie Vertex, zaznaczasz ten vert ktory chcesz kontrolowac. Jak masz ten vert wybrany to odrazu idz do modifiers i dodaj Linked XForm do stack. W opcjach Linked XForm wybierz \"Pick Control Object\" wybierz Dummy, i voila :) jak cos nie tak to daj znac..jakis screen dam
lechoo Napisano 28 Sierpień 2003 Napisano 28 Sierpień 2003 mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01
ZOMO Napisano 28 Sierpień 2003 Napisano 28 Sierpień 2003 Originally posted by lechoo mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01 hmmm...dobrze wiedziec, cos jak wire... mosze sie skryptu nauczyc :D
sbx Napisano 28 Sierpień 2003 Autor Napisano 28 Sierpień 2003 obydwa sposoby sa bardzo dobre pierwszy jest szybki do zrobienia, scryptowy daje wiecej mozliwosci, lecz przy animowaniu vertex pozostaje w tym samym miejscu a tylko helper zmienia swoja pozycje :( uprzejmie dziekuje :)
lechoo Napisano 29 Sierpień 2003 Napisano 29 Sierpień 2003 Zeby vertex ruszal sie tez przy animowaniu trzeb by dodac jeszcze jeden callback, tak tutaj: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=6270 Trzeba tylko zmienic tresc funkcji na mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line
sbx Napisano 29 Sierpień 2003 Autor Napisano 29 Sierpień 2003 spoko :) dziala, ale teraz gdy napisalem to w ten sposob: when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do (update_line) fn update_line= ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) registerTimeCallback update_line efekt jest odwrotny :) przesuwajac recznie dummy, vertex nie zmienia polozenia, a dopiero przy animowaniu heh
sbx Napisano 29 Sierpień 2003 Autor Napisano 29 Sierpień 2003 Adas zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic, ale nie masz na to teraz czasu, a mi w zupelnosci wystarczy sposob z \"Linked XForm\" wiec nie zaprzataj sobie tym glowy, chyba ze naprawde chcesz, jeszcze raz dziekuje :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się