Napisano 26 Sierpień 200321 l Czy koś wie jak można (przyczepić/przypisać) helper np. Dummy do jednego Vertex-a jakiegoś obiektu? Przykład: przeciągam Helper a za nim podąża jeden Vertex, dzięki czemu linia się wykrzywia [pomocy]
Napisano 26 Sierpień 200321 l ano da sie :) ja na przykladzie Shape->Spline moge wytlumaczyc. robisz taka linie, kilka punkow w niej. Zmienisz ja na Spline. Dodajesz Dummy w miejscy gedzie jest vert kroty chcesz kontrolowac. dodajesz modyfier SplineSelect (MeshSelect etc..zalezy jaki obiekt masz, tu jest spline wiec SplineSelect). w SplineSelect, na poziomie Vertex, zaznaczasz ten vert ktory chcesz kontrolowac. Jak masz ten vert wybrany to odrazu idz do modifiers i dodaj Linked XForm do stack. W opcjach Linked XForm wybierz \"Pick Control Object\" wybierz Dummy, i voila :) jak cos nie tak to daj znac..jakis screen dam
Napisano 28 Sierpień 200321 l mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01
Napisano 28 Sierpień 200321 l Cytat Originally posted by lechoo mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01 hmmm...dobrze wiedziec, cos jak wire... mosze sie skryptu nauczyc :D
Napisano 28 Sierpień 200321 l Autor obydwa sposoby sa bardzo dobre pierwszy jest szybki do zrobienia, scryptowy daje wiecej mozliwosci, lecz przy animowaniu vertex pozostaje w tym samym miejscu a tylko helper zmienia swoja pozycje :( uprzejmie dziekuje :)
Napisano 29 Sierpień 200321 l Zeby vertex ruszal sie tez przy animowaniu trzeb by dodac jeszcze jeden callback, tak tutaj: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=6270 Trzeba tylko zmienic tresc funkcji na mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line
Napisano 29 Sierpień 200321 l Autor spoko :) dziala, ale teraz gdy napisalem to w ten sposob: when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do (update_line) fn update_line= ( mod_line = $Line01 setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos updateShape mod_line ) registerTimeCallback update_line efekt jest odwrotny :) przesuwajac recznie dummy, vertex nie zmienia polozenia, a dopiero przy animowaniu heh
Napisano 29 Sierpień 200321 l Autor Adas zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic, ale nie masz na to teraz czasu, a mi w zupelnosci wystarczy sposob z \"Linked XForm\" wiec nie zaprzataj sobie tym glowy, chyba ze naprawde chcesz, jeszcze raz dziekuje :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto