Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy koś wie jak można (przyczepić/przypisać) helper np. Dummy do jednego Vertex-a jakiegoś obiektu?

 

Przykład: przeciągam Helper a za nim podąża jeden Vertex, dzięki czemu linia się wykrzywia

 

[pomocy]

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ano da sie :)

 

ja na przykladzie Shape->Spline moge wytlumaczyc.

 

robisz taka linie, kilka punkow w niej. Zmienisz ja na Spline.

 

Dodajesz Dummy w miejscy gedzie jest vert kroty chcesz kontrolowac.

 

dodajesz modyfier SplineSelect (MeshSelect etc..zalezy jaki obiekt masz, tu jest spline wiec SplineSelect).

 

w SplineSelect, na poziomie Vertex, zaznaczasz ten vert ktory chcesz kontrolowac.

 

Jak masz ten vert wybrany to odrazu idz do modifiers i dodaj Linked XForm do stack. W opcjach Linked XForm wybierz \"Pick Control Object\" wybierz Dummy, i voila :)

 

jak cos nie tak to daj znac..jakis screen dam

Napisano

mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka

 

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

 

po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01

Napisano
  Cytat
Originally posted by lechoo

mozna to zrobic tez przy pomocy skryptu choc to raczej taka ciekawostka

 

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

 

po uruchomieniu tego skryptu pierwszy vertex w Line01 bedzie podazal za Dummy01

 

hmmm...dobrze wiedziec, cos jak wire...

 

mosze sie skryptu nauczyc :D

Napisano
  • Autor

obydwa sposoby sa bardzo dobre

 

pierwszy jest szybki do zrobienia,

 

scryptowy daje wiecej mozliwosci, lecz przy animowaniu vertex pozostaje w tym samym miejscu a tylko helper zmienia swoja pozycje :(

 

uprzejmie dziekuje :)

Napisano
  • Autor

spoko :) dziala, ale teraz gdy napisalem to w ten sposob:

 

when transform $Dummy01 changes handleAt:#redrawViews do (update_line)

 

fn update_line=

(

mod_line = $Line01

setKnotPoint mod_line 1 1 $Dummy01.pos

updateShape mod_line

)

 

registerTimeCallback update_line

 

efekt jest odwrotny :) przesuwajac recznie dummy, vertex nie zmienia polozenia, a dopiero przy animowaniu heh

Napisano
  • Autor

Adas zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic, ale nie masz na to teraz czasu, a mi w zupelnosci wystarczy sposob z \"Linked XForm\" wiec nie zaprzataj sobie tym glowy, chyba ze naprawde chcesz, jeszcze raz dziekuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności