Skocz do zawartości

tryb direct 3d w max5, a materał 2 sided


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

być może banalny problemik. Chodzi mianowicie o to,że podczas pracy z maxem w trybie direct 3d nie mogę przypisać obiektowi materiału \"2 sided\", tzn mogę ale w viewportach niestety nie widzę tego! Problemu nie było w trybie open gl, jednak direct jest szybszy i ma lepsze odświerzanie, dlatego chciałbym pracownać właśnie w nim.

 

dzięki na pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no ale właśnie jakość jest lepsza w direct 3d: przeźroczystości, filtrowanie textur w viewportach. Robię (mój pierwszy w technice 3d :D) model. Ustawiłem sobie plane`y z referencjami i tu zaczynają się problemy w open gl. Przy dużych zbliżeniach obraz na nich się strasznie rozpikslowuje i jest zwyczajnie nieczytelny. W trybie direct 3d zupełnie co innego:ładnie przefiltrowany i czytelny. Rzecz w tym, że część pracy wykonuję od środka modelu i tu problem, bo chciałbym rzecz całą korygować z referencjami, a przy pewnych zbliżeniach staje się to niemożliwe, ehhh...:(

Napisano

Heh, no i znalazłem rozwiązanie: customize-preferences-viewports-configure driver- driver-apperance preferences-w background texture size wybieramy 1024 i odznaczamy match bitmap as cloase as possible, w download texture size profilaktycznie to samo (texture-512), dalej e Texel lookup odznaczamy Linear, a w mipmap lookup także to samo-linear. Odpalamy Maxa i mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX. No to zabieram sie do pracy..

 

:D[rotfl]

 

Napisano

To co napisał D@rko jako rozwiązanie, to sposób na polepszenie jakości bitmap w viewportach pod openGL. O tym, że 2sided pod direct3d nie wyświetla w viewportach, nie wiedziałem, ale sprawdziłem drugi standardowy sposób na to i już pomogło. :)

 

Więc wybierz obiekt, który chcesz wyświetlać dwustronnie, kliknij prawym i wejdź w jego właściwości, a tam odznacz opcję \"Backface Cull\"

Napisano

To rozwiazanie nie jest dobre, bo w trybie wireframe widoczna jest siatka z tylu, co jest utrudnieniem.

 

Pierwsze rozwiazanie faktycznie jest do polepszania wyswietlania bitmap i o tym wiedzialem. Dziwilem sie wlasnie, ze zadzialalo. Jak widac, nie u mnie.

Napisano

Eeeeee...... juz wiem o co chodzi! :D

 

Na poczatku wzialem to za blad: \"mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX\".

Jednak to nie byla pomylka, tylko D@rko przesiadl sie na OpenGL, bo udalo mu sie poprawic jakos bitmap;)

 

I wszystko jasne.

Napisano

Dokładnie!:D Napisałem ustawienia dla trybu Open GL. Dodatkowo jeszcze po naciśnięciu prawego klawisza myszki, przy nazwie viewpoarta (w viewportach: prspective, left, right, top) jako tansparency wybieramy :Best, i jest jeszcze ładniej.

 

dla trybu open gl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności