D@rko Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 być może banalny problemik. Chodzi mianowicie o to,że podczas pracy z maxem w trybie direct 3d nie mogę przypisać obiektowi materiału \"2 sided\", tzn mogę ale w viewportach niestety nie widzę tego! Problemu nie było w trybie open gl, jednak direct jest szybszy i ma lepsze odświerzanie, dlatego chciałbym pracownać właśnie w nim. dzięki na pomoc.
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Hmm.. mialem ten sam problem, ale zdecydowalem sie na jakos, zamiast szybkosci :/
D@rko Napisano 26 Sierpień 2003 Autor Napisano 26 Sierpień 2003 no ale właśnie jakość jest lepsza w direct 3d: przeźroczystości, filtrowanie textur w viewportach. Robię (mój pierwszy w technice 3d :D) model. Ustawiłem sobie plane`y z referencjami i tu zaczynają się problemy w open gl. Przy dużych zbliżeniach obraz na nich się strasznie rozpikslowuje i jest zwyczajnie nieczytelny. W trybie direct 3d zupełnie co innego:ładnie przefiltrowany i czytelny. Rzecz w tym, że część pracy wykonuję od środka modelu i tu problem, bo chciałbym rzecz całą korygować z referencjami, a przy pewnych zbliżeniach staje się to niemożliwe, ehhh...:(
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Mowiac \"jakosc\" mialem na mysli wlasnie te braki na ktore narzekasz. Totalnie sie nie znam, wiec na tym konczy sie moja pomoc ;)
D@rko Napisano 26 Sierpień 2003 Autor Napisano 26 Sierpień 2003 Heh, no i znalazłem rozwiązanie: customize-preferences-viewports-configure driver- driver-apperance preferences-w background texture size wybieramy 1024 i odznaczamy match bitmap as cloase as possible, w download texture size profilaktycznie to samo (texture-512), dalej e Texel lookup odznaczamy Linear, a w mipmap lookup także to samo-linear. Odpalamy Maxa i mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX. No to zabieram sie do pracy.. :D[rotfl]
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Jezeli to faktycznie dziala to z gory Ci dziekuje;)
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 A jednak nie dziala. Dalej nie widze 2-sided :(
VGT Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 To co napisał D@rko jako rozwiązanie, to sposób na polepszenie jakości bitmap w viewportach pod openGL. O tym, że 2sided pod direct3d nie wyświetla w viewportach, nie wiedziałem, ale sprawdziłem drugi standardowy sposób na to i już pomogło. :) Więc wybierz obiekt, który chcesz wyświetlać dwustronnie, kliknij prawym i wejdź w jego właściwości, a tam odznacz opcję \"Backface Cull\"
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 To rozwiazanie nie jest dobre, bo w trybie wireframe widoczna jest siatka z tylu, co jest utrudnieniem. Pierwsze rozwiazanie faktycznie jest do polepszania wyswietlania bitmap i o tym wiedzialem. Dziwilem sie wlasnie, ze zadzialalo. Jak widac, nie u mnie.
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Eeeeee...... juz wiem o co chodzi! :D Na poczatku wzialem to za blad: \"mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX\". Jednak to nie byla pomylka, tylko D@rko przesiadl sie na OpenGL, bo udalo mu sie poprawic jakos bitmap;) I wszystko jasne.
D@rko Napisano 27 Sierpień 2003 Autor Napisano 27 Sierpień 2003 Dokładnie!:D Napisałem ustawienia dla trybu Open GL. Dodatkowo jeszcze po naciśnięciu prawego klawisza myszki, przy nazwie viewpoarta (w viewportach: prspective, left, right, top) jako tansparency wybieramy :Best, i jest jeszcze ładniej. dla trybu open gl.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się