Napisano 26 Sierpień 200321 l być może banalny problemik. Chodzi mianowicie o to,że podczas pracy z maxem w trybie direct 3d nie mogę przypisać obiektowi materiału \"2 sided\", tzn mogę ale w viewportach niestety nie widzę tego! Problemu nie było w trybie open gl, jednak direct jest szybszy i ma lepsze odświerzanie, dlatego chciałbym pracownać właśnie w nim. dzięki na pomoc.
Napisano 26 Sierpień 200321 l Hmm.. mialem ten sam problem, ale zdecydowalem sie na jakos, zamiast szybkosci :/
Napisano 26 Sierpień 200321 l Autor no ale właśnie jakość jest lepsza w direct 3d: przeźroczystości, filtrowanie textur w viewportach. Robię (mój pierwszy w technice 3d :D) model. Ustawiłem sobie plane`y z referencjami i tu zaczynają się problemy w open gl. Przy dużych zbliżeniach obraz na nich się strasznie rozpikslowuje i jest zwyczajnie nieczytelny. W trybie direct 3d zupełnie co innego:ładnie przefiltrowany i czytelny. Rzecz w tym, że część pracy wykonuję od środka modelu i tu problem, bo chciałbym rzecz całą korygować z referencjami, a przy pewnych zbliżeniach staje się to niemożliwe, ehhh...:(
Napisano 26 Sierpień 200321 l Mowiac \"jakosc\" mialem na mysli wlasnie te braki na ktore narzekasz. Totalnie sie nie znam, wiec na tym konczy sie moja pomoc ;)
Napisano 26 Sierpień 200321 l Autor Heh, no i znalazłem rozwiązanie: customize-preferences-viewports-configure driver- driver-apperance preferences-w background texture size wybieramy 1024 i odznaczamy match bitmap as cloase as possible, w download texture size profilaktycznie to samo (texture-512), dalej e Texel lookup odznaczamy Linear, a w mipmap lookup także to samo-linear. Odpalamy Maxa i mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX. No to zabieram sie do pracy.. :D[rotfl]
Napisano 26 Sierpień 200321 l To co napisał D@rko jako rozwiązanie, to sposób na polepszenie jakości bitmap w viewportach pod openGL. O tym, że 2sided pod direct3d nie wyświetla w viewportach, nie wiedziałem, ale sprawdziłem drugi standardowy sposób na to i już pomogło. :) Więc wybierz obiekt, który chcesz wyświetlać dwustronnie, kliknij prawym i wejdź w jego właściwości, a tam odznacz opcję \"Backface Cull\"
Napisano 26 Sierpień 200321 l To rozwiazanie nie jest dobre, bo w trybie wireframe widoczna jest siatka z tylu, co jest utrudnieniem. Pierwsze rozwiazanie faktycznie jest do polepszania wyswietlania bitmap i o tym wiedzialem. Dziwilem sie wlasnie, ze zadzialalo. Jak widac, nie u mnie.
Napisano 26 Sierpień 200321 l Eeeeee...... juz wiem o co chodzi! :D Na poczatku wzialem to za blad: \"mamy śliczne viewporty, tak jak w direct, dodatkowo brak problemów z materiałami 2 sided+ ze 2 razy większą wydajność niż w DX\". Jednak to nie byla pomylka, tylko D@rko przesiadl sie na OpenGL, bo udalo mu sie poprawic jakos bitmap;) I wszystko jasne.
Napisano 27 Sierpień 200321 l Autor Dokładnie!:D Napisałem ustawienia dla trybu Open GL. Dodatkowo jeszcze po naciśnięciu prawego klawisza myszki, przy nazwie viewpoarta (w viewportach: prspective, left, right, top) jako tansparency wybieramy :Best, i jest jeszcze ładniej. dla trybu open gl.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto