Gość Zbyszek Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Mam mały(no nie całkiem taki mały) problem: Chcę zrobić coś takiego, że jeśli będę działał na obiekt jakimiś siłami (chodzi o symulacje Dynamics) to niezależnie w którym kierunku będzie działała siła, ciało będzie się mogło poruszać tylko w jednym kierunku (a dowolnym zwrocie). Np. jak siła będzie działała tak że zwykłe ciało przemieści się x=x+5, y=y+20, z=z+50 to ciało poruszy się tylko wzgl. osi x czyli przemieści się o 5 jednostek x. Poza tym obiekt musi być możliwy do przemieszczania, np. z całą grupą. Mam MAX\'a3.1 PS: Wątpię czy Ktoś załapał ale... jak co to pytać. aaaaaaaaa i jeszcze jedno-da się coś zrobić aby podczas symulacji Dynamics się obiekty nie \"wcinały\" w siebie??? Dzięki za każdą odpowiedź. pzd Zbyszek.
Kris_R Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 Nie sprawdzałem jeszcze, więc piszę w ciemno trochę.... ale spoko Na pierwszy rzut oka przychodzą mi do głowy 2 rozwiązania w zakładce Hierarchy masz coś takiego jak links itp. tam możesz ograniczyć przesówanie, skalowanie, obracanie obiektów do pojedynczej osi nie wiem czy się sprawdzi drugie rozwiązanie to Track View i po symulacji edycja kluczy... optymalizacja i usunięcie kluczy w niepotrzebnych osiach... pamiętaj o kontrolerze Euler XYZ
sbx Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 jesli dobrze cie zrozumialem, ogolnie wydaje sie to dosyc proste w reactorze zrob symulacje na jakims osobnym obiekcie, a pozniej do tego obiektu dolacz ten obiekt ktory ma sie poruszac tylko wedlug osi X, ten drugi obiekt dolacz do pierwszego tak zeby przejmowal wartosci X obiektu pierwszego mozesz to zrobic w \"Wire parameters\" lub pokombinowac z \"Assign Controller\" zeby sie wcinaly, nie probowalem ale moze collision tolerance zmien ? po za tym reactor wydaje mi sie dosyc mocno ograniczony jak na swoje mozliwosci, dziekuje :)
sbx Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 [rotfl2] w momencie gdy udzielalem odpowiedzi ktos mnie wyprzedzil :cool:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się