deshu Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Jak wykonac render rozlozonej siatki tak aby byl widoczny kanał diffuse, z kazdej strony oswietlony z taką samą mocą?? moze ten ernder cos rozjasni: tu na przyklad widac ze lewa i prawa strona maja inną jasnosc.
mathix Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Ambient occlusion? Nie wiem jaki soft i jaki renderer, ale w większości normalnych programów można to zbakować to tekstury. Poza tym możesz zrobić sferę ze swiateł i wyjdzie podobnie. Przypuszczam, że chodzi o maxa, więc niestety wiecej nie pomogę.
zdeno Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 jeżeli to wypalasz z jakimś GI to może być problem bo większość algorytmów jest view dependent i dziwne rzeczy wychodzą. to co pokazałeś to nie jest diffuse map tylko diffuse+shadow map minimum. Jeżeli chcesz sam diffuse (płaski kolor) to może spróbuj dać materiałowi SELF iLLUMINATION ( jeżeli to 3dmax). A jeżeli chcesz diffuse z cieniowaniem to tak jak polecał Przedmówca dużo małych światełek na sferze dookołaobiektu. Dodatkowo możesz wyliczyć bilans energetyczny (radiosity) który jest niezależny od widoku kamery - ale cienie z niego mizerne. Choć do zastosowań "texturacyjnych" powinny wystarczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się