Jump to content

Własny "Teapot" (obiekt) - czy to możliwe?


Huter

Recommended Posts

Witam :)

 

 

Tak się zastanawiam czy można w maxie wymodelowany model dodać do innych brył tak by można go było stosować jak inne obiekty (modele) standardowe takie jak sprehe, box, plane itd. ... wybieramy ... klikamy w oknie i im bardziej ciągniemu kursorem tym on staje się większy lub mniejszy ... zgodnie z ruchem kursora ... Max daje taką możliwość?

Link to comment
Share on other sites

trzeba by było napisać skrypt i go odpalić (lub wrzucic do autostartu)

jest przy takim skrypcie sporo pracy, ale jak ma to robić kilka osób kilka razy dziennie to warto napisac skrypt :)

możliwe że taki, którego szukasz już istnieje, poszukaj adresów stron ze skryptami na http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=16

 

Poniżej szkielet, skryptu, który kiedys napisałem do tworzenia planet z wektorem kierunkowym, jeśli ktoś chce całość to niech pisze na [email protected]

 

 

plugin simpleObject PlanetaUkierunkowana
name:"Planeta"
category:"Standard Primitives"  
classID:#(12345,54321) 
( 
tool create  
(    
 on mousePoint click do  
 (  
  .....
 )  
 on mouseMove click do  
 ( 
  .....
 )  
)
) 

Link to comment
Share on other sites

Ale chwila ... bo jestem zielony w tym temacie więc się zapytam: Model który chce muszę napisać skrptem?

 

Wymodelowałem sobie klawiaturkę ... łatwą do edycji ... klawisze są ustawione itd. I chciałbym móc ją wstawiać jak Ty swoją "Planete" ... czy mogę do skryptu podstawić ten model, czy muszę ten model stworzyć skryptowo? Bo jak to drugie to już wole Marge stosować ;) ... nie jest mi to bardzo potrzebne - zwyczajna ciekawość ...

Link to comment
Share on other sites

Do mojego skryptu nie można podstawiać obiektów, zamiast kuli itd, ale można analogicznie zrobić "kopiuj wzorcowy obiekt" w miejscu klkniecia myszą itd.

 

Taki skrypt można napisać w chwile, albo kilka godzin w zależności od umiejętnośći

 

PS co to jest Marge

Link to comment
Share on other sites

Mam zbiór modeli w pewnym folderze ... gdy potrzebuje zastosować X model klikam file -> marge i wybieram dany plik ... wówczas wyświetla się lista modeli w pliku ... wybieramy model lub modele które zostaną skopiowane do naszej sceny ... mam dokładnie dwa modele które bardzo często stosuje (nie klawiatura która była przykładem) ... pogrzebie sobie w sieci za jakimiś skryptami bo zagadnienie mnie bardzo zainteresowało ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy