Jump to content

Obiekt 3D: Lampka


Guest bl0ndynek

Recommended Posts

Guest bl0ndynek

Tworze lampke model poniżej i mam kłopoty z jej oteksturowaniem. Chciałbym żeby to była stara i znszczona lampka, więc musze rozłożyć siatkę do tekstury i tutaj pojawiają się problemy bo coś mi nie idzie. Robie tak:

-zaznaczam poly (np. góre) ustawiam UVW Map

-dopasowuje mapowanie, a następnie collapse all

-potem Unwarp UVW -> Edit -> zaznaczam face i wybieram Flatten maping

problem w tym że dostaje w tym momencie coś strasznie rozsypane jak widać poniżej

pytanie co zrobić czy obracać każdy z tych boków i to układać teraz?

czy może jakoś inaczej zmapować?

lamp8zi.jpg

tex6av.jpg

Link to comment
Share on other sites

ja zwykle zaznaczam wybrane poly w unwarpie, porzesuwam je na mapie, welduje werteksy i wszystko robie ręcznie, tez tak musisz postapic. Zaden automat tego za Ciebie nie zrobi, no moze w niektórych przypadkach pelt ale i tak trzeba mu pomagac. tak więc do działa:)

Link to comment
Share on other sites

Guest bl0ndynek

czyli poustawiać je tak jak teraz leżą czy jakoś inaczej je rozbić bo niektóre to pionowe kreski a nie poly??

 

oto jak to teraz wygląda:

tex28sa.jpg

zabieram się za teksturki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy