Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam objekt, i renderuje się ładnie.

Dam smooth (czyli w Geometry Approximation / Polygon Mesh / Subdivision / Render Level dam na 1 zamiast 0), i robią się dzikie rzeczy:

 

- obcięło kawał objektu

- przestał się renderować box otaczający objekt (włącznie z podłogą)

- zniknęły refleksje

- światło mocno się przyciemniło

 

co zrobić żeby renderowało normalnie mimo subdivision?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Heloł Ania!

Błąd prawdopodobnie polega na tym, że dałaś smooth na obiekty typu podłoga i sufit (pewnie jakaś półkula, tak?) - a to spowodowało, że podłoga się zaokrągliła i "zawinęła" Ci kawałek tego... :) "czegoś"... Sufit też się zaokrąglił i nagle wyszło na to, że światło jest nie zaraz pod sufitem, a zupełnie poza jako obrysem (stąd ciemności...). W XSI najlepszy sposób na dawanie "smooth" to po prostu zaznaczenie obiektu i wciśnięcie klawisza "+" na klawiaturze numerycznej. "+" zwiększa smooth (i OGL - czyli możesz kontrolować co Ci się w scenie dzieje" i smooth podczas renderu), a "-" zmniejsza smooth. Pozdrawiam!

 

PS Mam nadzieję, że problem rozwiązany... jeśli nie to napisz coś więcej, ok?

Napisano

Ania, jeszcze coś... Teraz zauważyłem, że Ty dałaś smooth na całą scenę! wysmoothowało Ci dosłownie wszystko w tej scenie - stąd te błędy. Geometry Approximation masz osobne dla każdego obiektu. Rozwiń sobie explorera (F8) i drzewo obiektu, który chcesz zasmoothować i zobaczysz tam "Geometry Approximation". Kliknij na ikonie obok "Geometry Approximation",XSI może zapytać czy chcesz zrobić lokalną kopię. Oczywiście, że chcesz! bo w innym przypadku znowu będziesz ustawiała subdiv dla kilku obiektów. Możesz też dodać Geometry Approximation zaznaczając obiekt i dając Get->Property->Geometry Approximation. Ale tak jak napisałem wcześniej najlepszy jest "+" i "-" (na klaw. numerycznej) - wtedy na pewno się nie pomylisz, no i program robi za Ciebie czarną robotę (sam dodaje właściwość "Geometry Approximation").

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności