Paweł O. Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Witam Potrzebuję "posadzić" trochę drzewek na pofałdowanym terenie (Editable Mesh), w związku z czym musiałbym każde ręcznie przesuwać wzdłóż osi pionowej aby pasowało do wysokości terenu. Czy jest jakaś funkcja, może jakiś skrypt, który by robił by to automatycznie? Pozdrawiam Paweł
Marcin Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 funkcja scatter w compound objects z listy create wiecej znajdziesz o tym w helpie maxa zaznaczasz tą płaszczyzne terenu i dodajesz scatter, wybierasz obiekt ktory ma byc rozsianyi ustalasz parametry
gomo Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Możesz zastosować Hair and Fur ->tools/instance node - dodatkowo daje ci to możliwość wprowadzenia wriacji wygięcia drzewa etc. Ornatrix daje podobne możliwości.
Paweł O. Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki za odpowiedzi, ale nie dokładnie o to mi chodziło - drzewka mają zostać rozmieszczone ręcznie, a automatycznie dopasowana tylko współrzędna z (no i może być też losowy obrót wokół osi z, wyginanie i skalowanie jest zbędne). Pozdrawiam Paweł
vv3k70r Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 animation-->constrains-->surface constrain tylko pamietaj z plane jest wyjatkiem od geometri i nei generuje surface, ale quad juz tak
Rekomendowane odpowiedzi