Paweł O. Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Witam Potrzebuję "posadzić" trochę drzewek na pofałdowanym terenie (Editable Mesh), w związku z czym musiałbym każde ręcznie przesuwać wzdłóż osi pionowej aby pasowało do wysokości terenu. Czy jest jakaś funkcja, może jakiś skrypt, który by robił by to automatycznie? Pozdrawiam Paweł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 funkcja scatter w compound objects z listy create wiecej znajdziesz o tym w helpie maxa zaznaczasz tą płaszczyzne terenu i dodajesz scatter, wybierasz obiekt ktory ma byc rozsianyi ustalasz parametry Link to comment Share on other sites More sharing options...
gomo Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Możesz zastosować Hair and Fur ->tools/instance node - dodatkowo daje ci to możliwość wprowadzenia wriacji wygięcia drzewa etc. Ornatrix daje podobne możliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł O. Posted June 4, 2006 Author Share Posted June 4, 2006 Dzięki za odpowiedzi, ale nie dokładnie o to mi chodziło - drzewka mają zostać rozmieszczone ręcznie, a automatycznie dopasowana tylko współrzędna z (no i może być też losowy obrót wokół osi z, wyginanie i skalowanie jest zbędne). Pozdrawiam Paweł Link to comment Share on other sites More sharing options...
vv3k70r Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 animation-->constrains-->surface constrain tylko pamietaj z plane jest wyjatkiem od geometri i nei generuje surface, ale quad juz tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts