Paweł O. Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Witam Potrzebuję "posadzić" trochę drzewek na pofałdowanym terenie (Editable Mesh), w związku z czym musiałbym każde ręcznie przesuwać wzdłóż osi pionowej aby pasowało do wysokości terenu. Czy jest jakaś funkcja, może jakiś skrypt, który by robił by to automatycznie? Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 funkcja scatter w compound objects z listy create wiecej znajdziesz o tym w helpie maxa zaznaczasz tą płaszczyzne terenu i dodajesz scatter, wybierasz obiekt ktory ma byc rozsianyi ustalasz parametry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomo Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Możesz zastosować Hair and Fur ->tools/instance node - dodatkowo daje ci to możliwość wprowadzenia wriacji wygięcia drzewa etc. Ornatrix daje podobne możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł O. Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki za odpowiedzi, ale nie dokładnie o to mi chodziło - drzewka mają zostać rozmieszczone ręcznie, a automatycznie dopasowana tylko współrzędna z (no i może być też losowy obrót wokół osi z, wyginanie i skalowanie jest zbędne). Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 animation-->constrains-->surface constrain tylko pamietaj z plane jest wyjatkiem od geometri i nei generuje surface, ale quad juz tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi