ar_ Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 Witam. Jakie macie sposoby na pozbycie się białej obwódki powstałej na postaciach( RGB, tiff, kanał alpha) umieszczanych w scenach podczas renderingu( v-ray)? Jedyne na co ja wpadłem, to wyłaczyć je z oświetlenia, albo poprawa w ps. Choć patrząc po renderach w sieci mam wrażenie, że są dużo lepsze sposoby. pzdr ar
javor Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 zmień krzywą kanału alpha / opacity na taką jak pokazałem na screenie 1
vv3k70r Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 tak jak javor pokazuje, mozna to jeszcze poprawic w psie, technicznie chodzi o to zeby na alfie wyswietlala sie neico wieksza (o piksel czy dwa) bitmapa niz alfa umozliwia widzenia :) i nei moze byc antialiasingowego przejscia (liczenie wtedy wychodzi bardzo zle ze swiatelkiem) 1
marograf Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 Przedewszystkim dobrze przygotuj tekstury w programie do 2d. Jak na teksturze nie bedzie białych obwódek to i na renderingu się nie pojawią. Najprostsza metoda to zawężenie (contract) kanału alfa o 1-2 piksele. vv3k70r --> to co piszesz to prawda o ile wokół postaci jest czarna przestrzeń. A ponieważ zdjęcia ludzi robione są zazwyczaj w dzień więc mają białe tło. W takim przypadku zrobienie tego co proponujesz da raczej przeciwny efekt do zamierzonego 1
ar_ Napisano 9 Czerwiec 2006 Autor Napisano 9 Czerwiec 2006 działa, dzięki javor :) załaczam skrina dla zaspokojenia Twojej ciekawości xeav. Zamieściłem fragment drzew z renderu, tam dosadniej widać problem, biała obwódka wokół korony drzewa. Generalnie pojawiała mi się na tiffach z kanałem alpha umieszczanych w scenie. vv3k70r, marograf - ahaa, dzięki.
vv3k70r Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 marograf, masz racje, przepraszam ze nie pisze o szczegolach technicznych :) ale zwyczajnie zapominam ze nei kazdy wycial tysiace zdjec i takie szczeguliki po prostu przeskoczy praktyka i doswiadczeniem :) mnie to zawsze wychodzi dobrze, poniewaz: -wycinam dokladnie; -wiem do czego sluza levels; -wiem co sie robi z pedzlem do sciemnainia i rozjasniania (to wazne jest); to jest lista metod na ktore trzeba zwrocic uwage zeby podpasowac pdo dowolne tlo, no musi sie udac, po prostu musi :) ar_ no i wyszlo-zle wyciales :) rob to dokladniej :), jest teraz takie fajne narzedzie (ponoc, bo jeszcze nei korzystalem CUT out do psa)
marograf Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 Wiesz vv3k70r, nie każdy jest wyjątkowo dobrym grafikiem jak to kiedyś raczyłeś się określić ;). W każdym razie tłumaczenie kontrowersyjnych porad "praktyka i doswiadczeniem" jest nie bardzo na miejscu. Zwłaszcza że do tej pory jest ona nieudowodniona ;). W swojej wyliczance zapomniałeś o "color range", a używanie pędzelka do "sciemnainia i rozjasniania" w przypadku wycinania drzewa z tła jest co najmniej śmieszne. No chyba że ma sie nadmiar wolnego czasu.
ar_ Napisano 9 Czerwiec 2006 Autor Napisano 9 Czerwiec 2006 ar_ no i wyszlo-zle wyciales :) rob to dokladniej :), jest teraz takie fajne narzedzie (ponoc, bo jeszcze nei korzystalem CUT out do psa) eee, bez przesady ;). Ja to wziołem z obszernych bibliotek. Szkoda mi czasu na wycinanie, robię to sporadycznie, wiadomo wtedy gdy nie znajdę w nich tego czego szukam. Widać średnie te biblioteki.
vv3k70r Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 z biblioteki to wziales? :> to zawez obszar, ktos zrobil antialiasing, albo blednie skompresowal plik, na wycinanki trzeba miec duzo czasu :) drzewa sa na tyle uparte ze nie chca rosnac w bboxach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się