Sharp Napisano 1 Wrzesień 2003 Napisano 1 Wrzesień 2003 W niedalekiel przyszłości prawdopodobnie będę mieć warunki to skombimowania sobie dodatkowych kompów, ktore chcialbym połączyć w siec...oczywiscie te kompy najbardziej chcialbym wykorzystac do renderingu sieciowego o ktorym nie mam jednak zielonego pojęcia... Tak więc jakie te kompy powinny byc i co miec najlepiej zeby wydajnosc byla jak największa...zapewne RAM i procek .. ale w co najlepiej inwestowac jak te kompy miałyby głównie sluzyc do tego typu renderingu? [hmm...ten topic chyba bardziej by pasowal do dzialu hardware ale trudno:P]
Arnet Napisano 1 Wrzesień 2003 Napisano 1 Wrzesień 2003 Hmm.. w zasadzie zaden komputer przy renderingu sieciowym nie rozni sie od pozostalych.... jest to dalej taki sam komp(oczywiscie najlepiej jaknajsilniejszy procek, najwiecej ramu) ktory po prostu prowadzi rendering indentyczny jak na pozostalych przez co na kazdym kompie musi byc zainstalowany identyczny software do renderingu.. czyli jak jeden ma 3ds max\'a 4.25 i finalrendera 1.4 to pozostale musze byc identyczne...myk polega tylko na tym ze wszystkie kompy czerpia texturki i sceny z kompa glownego po sieci, bez koniecznosci wczesniejszego kopiowania ich. Jak juz wspomnialem rendering odbywa sie identycznie na zasadzie jak jeden komp robi pierwsza klatke animacji to drugi robi druga, trzeci trzecia itp.. i jak ktorys skonczy to bierze nastepna z kolei nie rozpoczeta klatke. Z kolei jeszcze istnieje taki tryb w ktorym wszystkie komputery robia te sama klatke po kawalku, ale to musi wsierac konkretny renderer (np fR stage1). Reasumujac kkompy musza byc takie aby pociagnely software... a moc obliczeniowa moze sie roznic, co spwoduje ze klatki oszczegolne beda robione w innych czasach, czyli np jeden komputer odwali 2/3 calej roboty a drugi pozostale 1/3. A naczym oszczedzic szykujac taka siec kompow... no oczywiscie na monitorach, pod warunkiem ze nikt przy tych kompach nie bedzie siedzial...po prostu wypasiony procek, mnostwo ramu, dobra plyta glowna na jak najlepszym chipsecie a reszta olewka.. nawet grafa moze byc slabiutka, w renderingu nie bierze przeciez udzialu). Zeby nie byc goloslownym to przeprowadzalem rendering sieciowy na dwoch kompach w sieci (athlon 1,67ghz +512ddr, a drugi athlon 1,33ghz +768 sdr) i wszytsko smigalo jak nalezy ;-)
Sharp Napisano 1 Wrzesień 2003 Autor Napisano 1 Wrzesień 2003 Dzieki wielkie za wytlumaczenie...jest nieco inaczej niz do tej pory sądziłem ale juz wszytko jest jasne(mam przynajmniej taką nadzieje):D.
Gość Połki Napisano 10 Październik 2003 Napisano 10 Październik 2003 A ja widziałem na 3dkingdom.org tutka o renderingu sieciowym, gdzie był screenshot brazila podczas renderingu i były na nim dwa \"wiarda\":) Wprawdzie, to rendering przez internet, ale po sieci lokalnej to chyba łatwiej skonfigurować:) Tu jest link: http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=261&mode=thread&order=0&thold=0
Gość Indorek Napisano 14 Październik 2003 Napisano 14 Październik 2003 Właśnie ściągnołem FR Stage 1. Doczekałem się ;-) Arnet wspomniałeś żę FR Stage 1 umozliwia obliczanie przez sieć jednego obrazka, robiłeś może już to kiedyś?? Interesuję mnie ta opcja, bo właśnie mam kilka kompów w domu i... Lub gdzie mogę przeczytać o takim trybie renderującym, żebym wiedział jak zrobić to aby poprawnie działało ;-) Dzięki i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się