Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo! Mam dwa pytania(problemy) w zwiazku z Unwrap map. Czasami dziwnie dzieje sie gdy

 

zastosuje w uv mapping gizmo box, bo przy modyfikowaniu unwrapem max pokazuje mi ze

 

wszystkie krawedzie sa otwarte (?!), nie wiecie od czego to moze zalezec(prawa strona

 

screenshota)?Poza tym nie wiem kiedy najlepiej dodac meshsmootha, tzn. przed mapowaniem

 

czy po, na wiekszosci turtoriali ludzie dodaja go po mapowaniu co ulatwia grzebanie sie

 

z unwrapem gdyz jest mniej krawedzi do wyprostowania, ale wtedy po dodaniu ms caly

 

mapping sie znieksztalca(prawa strona screenshota) szczegolnie na ostrzejszych zalamaniach.. pozdro :-)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zasadniczo pierwszej części pytania niezrowumiałem, ale co do drugiej to sam sobie na nie odpowiedziałeś. Zawsze meshsmoth po unwrap. Ja i tak rysuje textury ręcznie więc wygięcia nie przeszkadzają tak bardzo, chyba, że zmiany w meshsmoth są ooooogromne. Ale wtedy oznacza to, że model był zbyt prosty:D

Napisano

No dobra meshsmooth tylko po uv. Co do pierwsze czesci chodzi mi oto ze w okienku edit unwrap, wyswietla ci siatke jezeili ci ja automatycznie podzielil (np przy zastosowaniu box gizmo) to mozesz opcjia expand wydzielic pewien fragment podzielony przez uv mapping, zewnetrzne krawedzie tego fragmentu (przynajmniej w piotce)sa zaznaczane na zielono, a u mnie czsami dzieje sie tak ze wszystkie krawedzie sa zielone :-)

Napisano

A no i mam jecze jedno pytanie. Gdy robicie testure na gotowym wzorze (np texporterem zciognieta) to jak dopsaowywujecie krawdzie podzielonej siatki by na modelu nie bylo wiadc tych ciec? czy moze photo shop ma jakas opcjie do automatycznego dopasowywania ? :-) jak zwykle nikt pewnie mnie nei zrozumial ale co tam :> pozdro

Napisano

Co do łączenia to żeczywiście metodą prób i błędów. Najczęściej staram się nie rysować jakiś szczegółów w miejscach rodzielenia siatki. A co do unwrapa, to jakoś nie rozumiem. Po co nakłądasz gizmo uvw. Nałóż odrazu unwrapa i tam się pobaw.

Napisano

No masz racjie, z tym nakladniem samego unwrapa .. ;-) teraz do tego doszedlem... Poza tym mialem mlay przekret.. otoz zalodowalem sobie uishama (wyglad maxa) mojego starego z 4 ... a teraz od nie dawno pracuje na piatce... w konsekwencji program pooukrywal mi niektore opcjie :-) tak jak np. Flatten mapping w narzedziach unwrapa ;-/ co mi sie genialnei przydaje teraz. Wiec chyba najlepiej od nowa tworzyc wlasny wyglod albo po kolei ladowac np. kolory, skorty itp.... pozdro :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności