Napisano 21 Czerwiec 200618 l Witam, mam takie pytanko - jest sobie rendering: http://www.mdd.com.pl/meble.php?K=2&S=ergonomic&foto=4 na którym jest blat i oprócz całkowicie rozmytego odbicia ma bardzo łagodny odbłysk światła o białym zabarwieniu. Da się coś takiego zrobić w Mentalu? Jak tak to może mogę liczyć na jakąś podpowiedź - męczę się z DGS ale cienko mi to wychodzi :( Pozdrawiam
Napisano 21 Czerwiec 200618 l Autor Dzięki, znam ten tutorial - odbicie bez problemu ale nie mogę uzyskać takiego światła... chyba chodzi o jakieś parametry w mr Area Spot, niestety nie mogę dojść o jakie.
Napisano 21 Czerwiec 200618 l ten łagodny odblask na blacie nie jest powodowany światłem *jakimkolwiek maxowym światełkiem) ale odbiciem otoczenia (głównie okien i jasnych punktów sceny). kołami zaznaczyłem te miejsca dzięki którym drewno nie jest płaskie. zauważ, że nie odbija się tam, żadne światło, ale obiekty: laptop, lampa, trochę dalej widoczne mury i okna. tak samo jest z DGS: HDRI i całe otoczenie (jeśli jest w miarę dobrze oświetlone) powinno idealnie odbijać się w blacie biurka. nie odbijaj samego światła w drewnie bo wyjdzie to tak jakbyś próbował doświetlać obiekt białymi kulkami. jesli koniecznie chcesz doświetlić jakąś cześć sceny użyj plane'a z białym materiałem i self illumination na 100. Pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 200618 l Autor Dzięki wielkie, nasiedziałbym się z tymi światełkami ;) Pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 200618 l DGS ma to do siebie, że wspaniale odbija obiekty ale już z samymi hotspotami świateł kiepsko sobie radzi. skutkuje to tym, że na renderze materiał wygląda jakby się w nim odbiła lampa błyskowa co nie zawsze wygląda naturalnie :] możesz to ewentualnie wyeliminowac jeszcze parametrem Highlights zmieniając kolor na ciemnoszary. to osłabia ewentualne odbicia maxowych źródeł światła. Pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 200618 l Autor Zastanawiam się jak sobie vray radzi z takimi problemami, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z renderami nie byłoby dużej straty gdybym się przesiadł... Nie chcę zaczynać wojny, więc lepiej zignorujcie moje pytanie ;) Pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 200618 l renderami sie nei zamjmuje (to nei moja dzialka, umiem bo umiem, ale nie lubie tej roboty), ale wiekszosc problemow ktore opisujecie sa identyczne z tymi jakie powstaja w studio fotograficznym, chodzi o doswietlanie sceny, mysle ze przydaloby sie troche praktyki w studio przy ganianiu ze swiatlomierzem, bo w renderze ustawia sie to dokladnei tak samo, a anwet latwiej, bo lampy sa neiwidzialne :) moze jakas ksiazka o fotografi by pomogla? to sie robi dokaldnei tak samo :)
Napisano 22 Czerwiec 200618 l Autor vv3k70r - ogólnie masz rację (zajmuję się zawodowo fotografią, mam własne studio i znajduję dużo analogii z naświetleniem sceny w 3D maxie) ale tutaj akurat rozmawiamy bardziej o "sprzęcie" niż o technice wykonywania zdjęć. To tak jakbyś rozłożył sobie sprzęt oświetleniowy i nie wiedział do czego służy softbox, plaster miodu, parasolka - dlatego czytanie książek o fotografii (nawet tak dobrych jak pisane przez Michaela Freemana) nie za wiele mi pomoże ;) Pozdrawiam p.s.: sorry za pytanie, który lepszy vray czy mental - dopiero doszukałem się wątku :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto