Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam takie pytanko - jest sobie rendering:

http://www.mdd.com.pl/meble.php?K=2&S=ergonomic&foto=4

 

na którym jest blat i oprócz całkowicie rozmytego odbicia ma bardzo łagodny odbłysk światła o białym zabarwieniu. Da się coś takiego zrobić w Mentalu?

 

Jak tak to może mogę liczyć na jakąś podpowiedź - męczę się z DGS ale cienko mi to wychodzi :(

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki, znam ten tutorial - odbicie bez problemu ale nie mogę uzyskać takiego światła... chyba chodzi o jakieś parametry w mr Area Spot, niestety nie mogę dojść o jakie.

Napisano

ten łagodny odblask na blacie nie jest powodowany światłem *jakimkolwiek maxowym światełkiem) ale odbiciem otoczenia (głównie okien i jasnych punktów sceny).

 

kołami zaznaczyłem te miejsca dzięki którym drewno nie jest płaskie.

 

a90c233cf44b1dba.jpg

 

zauważ, że nie odbija się tam, żadne światło, ale obiekty: laptop, lampa, trochę dalej widoczne mury i okna.

 

tak samo jest z DGS: HDRI i całe otoczenie (jeśli jest w miarę dobrze oświetlone) powinno idealnie odbijać się w blacie biurka.

 

nie odbijaj samego światła w drewnie bo wyjdzie to tak jakbyś próbował doświetlać obiekt białymi kulkami. jesli koniecznie chcesz doświetlić jakąś cześć sceny użyj plane'a z białym materiałem i self illumination na 100.

 

Pozdrawiam

Napisano

DGS ma to do siebie, że wspaniale odbija obiekty ale już z samymi hotspotami świateł kiepsko sobie radzi. skutkuje to tym, że na renderze materiał wygląda jakby się w nim odbiła lampa błyskowa co nie zawsze wygląda naturalnie :]

 

możesz to ewentualnie wyeliminowac jeszcze parametrem Highlights zmieniając kolor na ciemnoszary. to osłabia ewentualne odbicia maxowych źródeł światła.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Zastanawiam się jak sobie vray radzi z takimi problemami, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z renderami nie byłoby dużej straty gdybym się przesiadł...

 

Nie chcę zaczynać wojny, więc lepiej zignorujcie moje pytanie ;)

Pozdrawiam

Napisano

renderami sie nei zamjmuje (to nei moja dzialka, umiem bo umiem, ale nie lubie tej roboty), ale wiekszosc problemow ktore opisujecie sa identyczne z tymi jakie powstaja w studio fotograficznym, chodzi o doswietlanie sceny, mysle ze przydaloby sie troche praktyki w studio przy ganianiu ze swiatlomierzem, bo w renderze ustawia sie to dokladnei tak samo, a anwet latwiej, bo lampy sa neiwidzialne :)

moze jakas ksiazka o fotografi by pomogla? to sie robi dokaldnei tak samo :)

Napisano
  • Autor

vv3k70r - ogólnie masz rację (zajmuję się zawodowo fotografią, mam własne studio i znajduję dużo analogii z naświetleniem sceny w 3D maxie) ale tutaj akurat rozmawiamy bardziej o "sprzęcie" niż o technice wykonywania zdjęć.

 

To tak jakbyś rozłożył sobie sprzęt oświetleniowy i nie wiedział do czego służy softbox, plaster miodu, parasolka - dlatego czytanie książek o fotografii (nawet tak dobrych jak pisane przez Michaela Freemana) nie za wiele mi pomoże ;)

 

Pozdrawiam

 

p.s.: sorry za pytanie, który lepszy vray czy mental - dopiero doszukałem się wątku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności