Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki, znam ten tutorial - odbicie bez problemu ale nie mogę uzyskać takiego światła... chyba chodzi o jakieś parametry w mr Area Spot, niestety nie mogę dojść o jakie.

Napisano

ten łagodny odblask na blacie nie jest powodowany światłem *jakimkolwiek maxowym światełkiem) ale odbiciem otoczenia (głównie okien i jasnych punktów sceny).

 

kołami zaznaczyłem te miejsca dzięki którym drewno nie jest płaskie.

 

a90c233cf44b1dba.jpg

 

zauważ, że nie odbija się tam, żadne światło, ale obiekty: laptop, lampa, trochę dalej widoczne mury i okna.

 

tak samo jest z DGS: HDRI i całe otoczenie (jeśli jest w miarę dobrze oświetlone) powinno idealnie odbijać się w blacie biurka.

 

nie odbijaj samego światła w drewnie bo wyjdzie to tak jakbyś próbował doświetlać obiekt białymi kulkami. jesli koniecznie chcesz doświetlić jakąś cześć sceny użyj plane'a z białym materiałem i self illumination na 100.

 

Pozdrawiam

Napisano

DGS ma to do siebie, że wspaniale odbija obiekty ale już z samymi hotspotami świateł kiepsko sobie radzi. skutkuje to tym, że na renderze materiał wygląda jakby się w nim odbiła lampa błyskowa co nie zawsze wygląda naturalnie :]

 

możesz to ewentualnie wyeliminowac jeszcze parametrem Highlights zmieniając kolor na ciemnoszary. to osłabia ewentualne odbicia maxowych źródeł światła.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zastanawiam się jak sobie vray radzi z takimi problemami, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z renderami nie byłoby dużej straty gdybym się przesiadł...

 

Nie chcę zaczynać wojny, więc lepiej zignorujcie moje pytanie ;)

Pozdrawiam

Napisano

renderami sie nei zamjmuje (to nei moja dzialka, umiem bo umiem, ale nie lubie tej roboty), ale wiekszosc problemow ktore opisujecie sa identyczne z tymi jakie powstaja w studio fotograficznym, chodzi o doswietlanie sceny, mysle ze przydaloby sie troche praktyki w studio przy ganianiu ze swiatlomierzem, bo w renderze ustawia sie to dokladnei tak samo, a anwet latwiej, bo lampy sa neiwidzialne :)

moze jakas ksiazka o fotografi by pomogla? to sie robi dokaldnei tak samo :)

Napisano

vv3k70r - ogólnie masz rację (zajmuję się zawodowo fotografią, mam własne studio i znajduję dużo analogii z naświetleniem sceny w 3D maxie) ale tutaj akurat rozmawiamy bardziej o "sprzęcie" niż o technice wykonywania zdjęć.

 

To tak jakbyś rozłożył sobie sprzęt oświetleniowy i nie wiedział do czego służy softbox, plaster miodu, parasolka - dlatego czytanie książek o fotografii (nawet tak dobrych jak pisane przez Michaela Freemana) nie za wiele mi pomoże ;)

 

Pozdrawiam

 

p.s.: sorry za pytanie, który lepszy vray czy mental - dopiero doszukałem się wątku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności