fishfinger Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 wymodelowalem obiekt, noałożyłem tekstury w MR zaladowałem do IBL teksture HRDI zeby uzyskać ładne odbicia na chromie, nawet jakieś tam wyszły, tylko teraz mam problem z odbiciem modelu na podłodze. Oprocz modelu odbiaja się również to co jest na HDRI. I tu jest "pies pogrzebany" :) można wyłączyć podłodze odbicia z HDRI ale tak żeby pozostało odbicie obiektu ???
mathix Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 Da się to zrobić na kilka sposobów. Możesz np. zamiast raytracingu podpiąć mapę HDRI do slotów ambient color i reflected color, a podłogę odbijać za pomocą raytracingu. (Oczywiście wtedy trzeba wywalić IBL.) Albo zostawić IBL, ale ustawić tak żeby wogóle nie emitował odbić jedynie światło dla FG (zostawić zaznaczone tylko Visible in FG). (Wtedy nie ma już mapy HDRI w ambient color, a jedynie w reflection color.) W obu przypadkach musisz podpiąć mapę HDRI najpierw do Env Ball, a dopiero Env Ball do slotów. Możesz też sobie wyrenderować w kilku passach kolejno: cały obrazek taki jak teraz. Obrazek z białym surface shaderem na geometrię i czarnym odbijającym wszystko blinnem na podłogę i za pomocą tak uzyskanej maski pozbyć się niechcianych odbić w podłodze (w programie do compositingu). Jednak w obu przypadkach powstaje pytanie: co poza geometrią będzie się odbijać w podłodze?
fishfinger Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 hmmm w aki sposób najlepiej teraz zasymulować na teksturze efekt blura taki jaki otrzymujemy przy zwiększeniu opcjach tekstury - mental ray - reflction blur i reflection rays ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się