Tullaris Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 Hej, nie wiem czemu, już wczesniej mi sie coś takiego zdażało, że jak obracam pivot point obiektu to mi się dziwnie skaluje, jako, że niby jest powiedziane, że transformacja pivota nie powinna mieć wpływu na obiekt... to nie rozumiem co się dzieje... :/... pewnie jakiś durny niuans... Tak do wygląda normalnie: http://img150.imageshack.us/my.php?image=pivot4fi.jpg a tak gdy próbuje obrócić: http://img221.imageshack.us/my.php?image=pivotrotate3oa.jpg
vv3k70r Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 a przenies pivota w meijsce tego helpersa alignem.. bo cos mam wrazenie ze juz podlaczyles wierzcholki, albo zablokowales obroty (iwylacz world zmien na local), albo to jest prima aprilis.... zmien jeszcze scalowanie na constanse (masz ustawione na jednoosiowe, iknoka); i daj usrednionego pivota, nie oddzielnego dla kazdego zaznaczonego obiektu, ja mam wrazenie ze po prostu juz popodlaczales wierzcholki...
Hynol Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 Podstawowy błąd. Obrót pivota nia ma wpływu na geomterie obiektu JEŻELI jego macierze przekształceń są wyzerowane. Jeżeli obiekt jest zeskalowany nierównomiernie w jakiś osiach to są one przypisane do pivota i następuje zmiana położenia osi skalującej. Tak więc utilities -> ResetXform ->Colapse. XForm kasuje lokalnie macierze przekształceń i ustawia je dla skali na 100%. Nie wolno tego jednak robić na zlinkowanych bądź animowanych obiektach. Po mirorze obiektu reset odwraca normalne siatki więc konieczne jest czasem ich ponowne obrócenie.
Tullaris Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 Ja nie mam czasu ni ochoty bawić się z kimkolwiek w prima aprilis, odzywam się na tyle, żadko, że jeśli nawet nie zawsze się to udaje to staram się odzywać z sensem... Dzięki Hynol, o to własnie mi chodziło... teraz działa normlanie, a chciałem zrozumieć co on z tym pieprzy... Heh... czuje się zdradzony przez maxowego helpa :)... jednak F1 nie jest wszechmocny... ;(...
Hynol Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 Pewno gdzieś w helpie to jest, ale poszukiawanie mogłoby potrwać kilka lat ;). Gdy robi się modele do gier, taka wiedza jest nieodzowna. Sam dowiedziałem się o takich mrocznych sprawach jak macierze przekształceń, offsety transformacji i ich zerownie czy błędy mantysy od... programistów, bo graficy raczej nie babrają się takimi sprawami co niestety często powoduje niepotrzebne obciążenie renderera lub problemy w samym programie modelującym.
Tullaris Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 no a ja bardzo chce chłąnąć takie rzeczy :)... wszelkie takie macierze i im podobne... heh... im bardziej grafika zalezy od jakiejś.. hhmm jak to nazwać.. matmy, logiki... itp... tym lepiej :)....
vv3k70r Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 jak chcessz sie tego Tularisie nauczyc to porob skzielety postaci i sproboj poklonowac konczyny, wtedy takie cuda i sposoby ich obejscia stana sie codziennoscia, nauczysz sie kolejnosci pracy :) tak zeby nie wychodzili glupie gluposci, czasem jak sie mlodziez zapetli to sam nei potrafie dojsc co oni nawlaczali zanim klikneli poly :) przy kölonowaniu IK i mirrorowaniu ich to jzu wychodza takie zestawy ze czlowiek nei wie czy sam to zrobil :)
Tullaris Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 :)... mniam... :):):)... i tu grafika nabiera sensu dla sooby bez talentu :D:D:D... a tak powaznie... to jeszcze chce trzepać ogólnie turtiale... a potem się nastawie na modeling i animacje... wtedy się pobawie... :):):)...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się