Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

wiecie na pewno na czym polega funkcja BLEND w maxie. Swoja animacje chce renderowac w podobny sposob - material 1, material 2 i czarno biala mapka. Nie wiem tylko gdzie moglbym to pozniej polaczyc. W After Effects jest taka funkcja?

 

dzieki

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

no renderujesz 2 razy i dajesz maske w afx...a co do tej czarnobiales "pomagałki" to nioe wiem...zawsze mozesz wyrenderowac animke w sekwencji targ z alfakanałem. Pozdrawiam

Napisano

Można tak zrobić ale musisz uwzględnić kilka rzeczy. Musisz uważać na GI, bo nawet jak pomieszasz je i zrobisz mapy to musisz się zdecydować na jedną albo drugą wersję oświetlenia. Obraz się może odbijać w innej geometrii, da się to załatwić renderując odzilenego reflection passa (albo ewentualnie dwa gotowe obrazki, ale to trochę masakra.

A robi się to tak: robisz sobie geometrię i nakładasz na nią wpierw jeden później drugi shader, a na koniec mapkę rozprowadzenia jednego z nich. Importujesz do Aftera i dajesz Effect>Channel>Set Matte dla jednej z wersji obrazka (wskazujesz na warstwę z maską) później ewentualnie blurujesz kanał alpha, kładziesz jedną warstwę na drugą i gotowe.

Napisano

hmm... ja tej metody chce uzyc gdyz mam do wyrenderowania scene w ktorej tle (dosyc daleko) sa jakies wzgorza, gory...natomiast wszedzie indziej jest calkiem plasko. Rzecz w tym ze taki teren dobrze wyglada gdy uzyje sie DOF'a (wtedy te wszystkie wzniesienia przestaja byc takie ostre) ale mam problem aby model byl wyrazny ( jest zwykle blisko kamery ). Jako ze to jest animacja...dosyc dynamiczna itd to mialbym sporo klopotu aby to wszystko elegancko ustawic.

 

Dlatego wymyslilem sobie ze ustawie cala sekwencje w viewporcie..Potem schowam model i wyrenderuje sam teren z tym DOF'em oraz cieniem jaki powinien rzucac model. Natepnie schowalbym teren i wyrenderowal sam model na czarnym tle...Nie wiem tylko czy potrzebna byla by jeszcze czarno biala mapka czy wystarczy to co jest aby to polaczyc w After Effects. Myslicie ze sie uda?

Napisano

Aaa teraz kumam.

Myslicie ze sie uda?

Jasne, że się uda. Takie rzeczy sie robi.

 

Wtedy najlepiej sobie wyrenderuj wszystko tak jak pisze jmtm00 - do 32 bitowych plików tga. Będziesz miał od razu kanał alpha. Poza tym możesz też wyrenderować sobie z-depth passa i na jego podstawie dodać DOF-a już w After Effects. Nie będzie co prawda fizycznie poprawny, ale jeśli nie robisz vizki szpilki to będzie ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności