Napisano 8 Lipiec 200618 l Hej, wiecie na pewno na czym polega funkcja BLEND w maxie. Swoja animacje chce renderowac w podobny sposob - material 1, material 2 i czarno biala mapka. Nie wiem tylko gdzie moglbym to pozniej polaczyc. W After Effects jest taka funkcja? dzieki
Napisano 8 Lipiec 200618 l no renderujesz 2 razy i dajesz maske w afx...a co do tej czarnobiales "pomagałki" to nioe wiem...zawsze mozesz wyrenderowac animke w sekwencji targ z alfakanałem. Pozdrawiam
Napisano 8 Lipiec 200618 l Można tak zrobić ale musisz uwzględnić kilka rzeczy. Musisz uważać na GI, bo nawet jak pomieszasz je i zrobisz mapy to musisz się zdecydować na jedną albo drugą wersję oświetlenia. Obraz się może odbijać w innej geometrii, da się to załatwić renderując odzilenego reflection passa (albo ewentualnie dwa gotowe obrazki, ale to trochę masakra. A robi się to tak: robisz sobie geometrię i nakładasz na nią wpierw jeden później drugi shader, a na koniec mapkę rozprowadzenia jednego z nich. Importujesz do Aftera i dajesz Effect>Channel>Set Matte dla jednej z wersji obrazka (wskazujesz na warstwę z maską) później ewentualnie blurujesz kanał alpha, kładziesz jedną warstwę na drugą i gotowe.
Napisano 8 Lipiec 200618 l Autor hmm... ja tej metody chce uzyc gdyz mam do wyrenderowania scene w ktorej tle (dosyc daleko) sa jakies wzgorza, gory...natomiast wszedzie indziej jest calkiem plasko. Rzecz w tym ze taki teren dobrze wyglada gdy uzyje sie DOF'a (wtedy te wszystkie wzniesienia przestaja byc takie ostre) ale mam problem aby model byl wyrazny ( jest zwykle blisko kamery ). Jako ze to jest animacja...dosyc dynamiczna itd to mialbym sporo klopotu aby to wszystko elegancko ustawic. Dlatego wymyslilem sobie ze ustawie cala sekwencje w viewporcie..Potem schowam model i wyrenderuje sam teren z tym DOF'em oraz cieniem jaki powinien rzucac model. Natepnie schowalbym teren i wyrenderowal sam model na czarnym tle...Nie wiem tylko czy potrzebna byla by jeszcze czarno biala mapka czy wystarczy to co jest aby to polaczyc w After Effects. Myslicie ze sie uda?
Napisano 8 Lipiec 200618 l Aaa teraz kumam. Cytat Myslicie ze sie uda? Jasne, że się uda. Takie rzeczy sie robi. Wtedy najlepiej sobie wyrenderuj wszystko tak jak pisze jmtm00 - do 32 bitowych plików tga. Będziesz miał od razu kanał alpha. Poza tym możesz też wyrenderować sobie z-depth passa i na jego podstawie dodać DOF-a już w After Effects. Nie będzie co prawda fizycznie poprawny, ale jeśli nie robisz vizki szpilki to będzie ok.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto